Alla inlägg den 17 april 2014

Av Sofia - 17 april 2014 12:07

En härlig och enkel kväll blev det igår. Efter Stellas fotbollsträning hade vi lite samvaro ihop med bästa grannen Tina och hennes barn Vincent och Danniella. Det blev mat och god dryck och jag fick en lite fin inflyttningspresent. En liten ljusstake med texten "Vänner för alltid, Du kommer alltid att vara min vän - du vet för mycket". Härligt!! Det ljuset lyste vackert hela kvällen. Det absolut bästa med kvällen var att samtliga mina barn var här. En otroligt skön känsla. Å alla kunde samsas om plats, t.o.m när vi skulle sova... Dessutom fick vi ytterligare en nattgäst - Vincent stannade över. Det gnisslade dock lite i morse när David och Vicce drog igång TV'n då Elin fortfarande sov.. Jodå - jag kan oxå bli arg!


Å arg var jag även på Försäkringskassan igår. De har helt plötsligt dragit in mitt flerbarnstillägg för Johanna för att hon inte är folkbokförd på min adress. De anser att jag "inte har rätt till detta..." Nähä - Elin och David då - de är inte heller bokförda här men kommer att bo här precis lika mycket som Johanna. Visst - Jois bor hos sin pojkvän vissa dgr/nätter i veckan - han kanske ska få lite från FK oxå.... Det här kallar jag verkligen för överförmynderi. Jag har i hela mitt liv gjort rätt för mig, betalt skatt och verkligen bidragit till välfärden (läs 4 kidz). Jag ringde FK och de skulle väga in min synpunkt på saken. 


Nu åker vi till Torset och äter påskmat och umgås med mormor och morfar. Några underbara timmar på landet där jag trivs så bra och känner mig verkligen hemma!! Öppna landskap - ingen skog inpå knuten, vackert väder - det kan inte bli bättre!!


Ha en fortsatt fin rosa torsdag!!


Mina fyra underbara!!

   

Ungarna i finrummet

 

Suddiga kort på pizzastund

 

Tulpaner i vår!!

 

Galleriet är klart.... Hade väl velat ha nåt modernare men kan inte skiljas från mina egna tavlor...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards