Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

En och en halv mil och en burk sniglar....

Av Sofia - 2 maj 2014 16:20

Idag blev det 15 km. En och en halv mil...de låter nästan ännu längre (men det är det inte :). At springa nu är som att springa omkring i en film. Ljuvliga kulisser överallt. ..grönska, blommande körsbärsträd, ljusgröna björkar....å så alla dofter... Försöker såhär efteråt ananlysera varför det gick så bra idag. Kan bero på att jag la mig och somnade gott kl. halv elva och sov bra till halv nio på morgonen. En långsam och god frukost... Ja, det kan vara faktorer som gör att det blir bättre än annars.


Ibland får jag frågor som "Hur kan du springa så mycket, Så långt.....hur orkar du...eller Hur har du tid och är det verkligen roligt"... Jag skulle vilja vända på det. Hur kan man avstå löpning (om knä och andra delar kan)? En tillvaro utan dessa rundor har jag i dagsläget svårt att se. Å visst är det jobbigt...det ska jag verkligen inte neka till. Dagens rutt gick mot Lövhult. Vägen upp mot parkeringen ÄR ingen lek. Sedan cykelvägen upp mot MIO - rätt tuff den oxå...men allt sånt stärker ben, hjärta och vinnaren är jag!! Dessutom är det mental balsam. Inte var det så särskillt roligt att cykla med Stella till sin far idag...saknaden är ibland som en avgrund...men löpningen blir fokus på nåt annat. Det känns hur som helst lite bättre när det bearbetas......


Ett mycket udda uppdrag fick jag idag. Min bror Pelle ringde och undrade om jag skulle handla nåt på stan idag. "Nej, egentligen inte men om det är nåt ni behöver så fixar jag det". Fick uppdraget att köpa en burk sniglar...åt Lukas, hans son. I skrivande stund kan det vara lite hemligt så detta får bli en cliff-hanger till nån annan dag... Skulle ändå hämta ett paket på ICA så snigelburken är inköpt och ska levereras ikväll. 


Å kvällen ska spenderas i Norra Sandsjö. Min bror Anders yngste son Simon har fyllt 18 år och idag är det kalas. Underbart att komma till hembygden en sådan vacker vårdag. Å alla barn är med (de är lånade idag). Dessutom kommer Johannas Robin. Härligt!!


Nu vill jag ju helst inte tänka på hösten men jag måste ändå visa ett mycket vackert kort jag fick av Johanna igår. Hon har tagit det med mobilen och skrivit ut det större än A4. Så fantastiskt fint! I bakgrunden ligger Tallåsen (bakom Brinellskolan) där Johanna tillbringade sina första 7 år.


Ha en underbar kväll! Det kommer jag att ha!


 

En härligt höstbild!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards