Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

10 pers i Stinsen Arena....

Av Sofia - 13 maj 2014 19:52

Min son spelar bandy och han är målvakt. Han brinner för bandy. Han längtar redan till ny säsong och han tränar redan flitigt på anordnade försäsongsträningar (fys och styrka i Brinellhallen, kick’n box samt backträning i Lövhult).  Hans stora idol är Henke Lundkqvist vilket iofs är hockeymålvakt och grejen är väl att han skulle nog gärna stå i ett hockeymål också om det inte vore för brist av tid….och möjligen föräldrar som tyckte att hockey var lite dyrt att hålla på med... Han är född 01 och spelade förra säsongen i U13 och U14. I skrivande stund är jag osäker på vart han spelar till hösten. U14 och U16? Jag vet att han längtar efter att få glida ut på is nån gång i september….möjligen på köpt tid i Eksjö hockeyhall (så var det förra året) alternativt i Stinsen Arena om kommunen spolar upp…. Ovan rader handlar om min son.


Jag VET att ovan rader likaväl kunde handla om en annan son i hans lag eller i något annat lag som är yngre eller äldre.. För det är MASSOR av ungdomar som spelar bandy i Nässjö. Små killar, större killar, ännu större killar, män….små tjejer, större tjejer, ännu större tjejer, damer. Mängder av lag finns det och dessutom ledare, föräldrar och annat folk – materialare och andra funktionärer som är engagerade och ger av sin fritid för att barn och ugndomar ska få åka och fungera rent praktiskt. Det är folk från tidig eftermiddag till långt in på kvällarna och det är ont om tider. Dessutom är bandyhallen anlitad av andra lag till bl.a cuper samt att hockeyn också vill nyttja bandyhallen. Ja, ni förstår säkert vart jag vill komma…..


En smått fantastisk insändare i dagens tidning. Där stod att läsa.


   


Satte (nästan) kaffet i fel strupe när ögonen sveper över raderna. En sån go inställning med väl underbyggd fakta...eller inte... Nej, Bengt Lund ifrån Forserum (modigt att du vågade sätta ut ditt namn). Hallen är INTE byggd som nåt skrytbygge. Många som är insatta och kan byggbranschen har förklarat Stinsen Arena som ett slimmat och billigt alternativ och det beskrivs mer som ett väderskydd jämfört med många andra bandyhallar. Dessutom "känner du en som varit och tittat och då var det 10 personer som åkte…." Härligt att du själv har varit och undersökt aktiviteterna innan du skriver trams i tidningen. Ungefär som jag skulle skriva: Var förbi kommunfullmäktigesalen och det satt inte en människa där - behövs verkligen den...???


Mycket pengar förvisso har Stinsen Arena kostat men engagerar mängder med ungdomar och lär dem inte bara bandy utan lagspel, samarbete och gemenskap. Dessutom har det blivit mycket mer tid för allmänhetens åkning. Bara positivt!! Kan hallen rädda en och annan ungdom från att ränna på stan och slå sönder glasrutor, elda och hitta på bus är hallen i längden en riktigt riktigt bra investering.


Jo, man får tycka vad man vill om Stinsen Arena men min åsikt är ovan!!


Ha en fin kväll alla!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards