Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Sofia - 26 maj 2014 16:35

Hade inte förväntat mig någonting i morsdagspresent. Å det hade kvittat – känner mig vansinnigt älskad utan en endaste grej eller teckning. Men visst blev jag glad när jag kom hem från gårdagens utflykt - fotbollsmatch kombinerad med middag i Torset hos MIN mamma. På bordet stod en fin blomma helt i min smak samt två stycken goda mörka choklad-kakor från Elin och Johanna. De känner mig väl – mina döttrar. Av Stella fick jag 4 pringles-chips samt en fin teckning.


Fotbollen gick halvbra eller halvdåligt, beroende på hur positivt lagd man är. Oavgjort med 3-3. Hett, soligt och blåsigt. Middagen i Torset satt fint. God soppa och rabarberpaj ”bak’etter” som mamma säger vilket betyder ”efteråt”. En skön stund i den vackraste av trädgårdar blev det tills alla matchtröjor, shorts och strumpor torkat.


När jag kom hem drog jag på mig promenadskorna och fullföljde min plikt. Rösta i EU-valet! Hade jag inte studerat röstkortet hade jag med automatik gått till Åkersskolan men se, det var inte min vallokal. Jag skulle till Sjöbacken. Där var trängseln…eller inte. Jag var helt ensam. Satt senare framför TV’n och väntade med spänning på valresultatet. Nedslående siffror…mörka dystra vindar. Å min magkänsla efter i fredags när två gäng ungdomar kommer och frågar var SD fanns i valtältet, visar sitt tydliga språk. Beklämmande att så många lägger sin röst på ett parti som detta. Hårda vindar....


Ha en fin kväll!


Syskonlek i grönt paradis!


Stor bonde på liten traktor


Inte för att jag själv har så gröna fingrar men jag älskar blommor....och choklad..

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards