Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Sofia - 7 juli 2014 16:26

Vackert väder! O’boy vilken dag så fin. Jag gläds med dem som är lediga. Verkligen! Å denna veckan – min sista jobbvecka - fem dagar som innehåller den bästa av känslor. När semestern fortfarande är futurum..... Nu låter det ju som om jag vantrivs något kopiöst på jobbet men så är det verkligen verkligen inte. Tvärtom trivs jag helt fantastiskt bra och jag är lyckligt lottad över att ha en tjänst där jag själv känner att jag gör nytta samt får den bekräftelse vi så väl behöver. En del törstar mer än andra efter sådt och jag tillhör (kanske tyvärr) denna skara. Man måste känna att man duger!!


Idag hämtades Stella och David av mormor och morfar för ett dygns kollo i Torset. Besök i Vallsjöbaden med minigolf och deras smått berömda räkmacka har utlovats och kanske blir det även ett dopp i någon av sjöarna runt Sävjsö....möjligen Eksjöhofgårdsbadet. I morgon efter jobbet hämtar jag dem. På onsdag har David sin sista dag på golfkursen. Den har varit jättebra och han är supernöjd. Efter avklarad onsdag får han gå ut på riktig bana med fadder (golfare med 36 eller lägre i handikapp). Härligt!


Å alla övrig fri tid efter jobbet ska ägnas åt Johannas övningskörning när hennes eget sommarjobbschema så tillåter. Det är lite vana och rutin som saknas…och det är ju inte helt lätt att få till detta då hon sällan är hemma på helgerna då jag har tid.


Jag måste via min blogg här TACKA Holger Jonasson för en härligt positiv insändare i dagens tidning. Bra skrivet!! Tänk om man kunde ägna tankar och ord över vad som faktiskt görs i Nässjö och fokusera på det som är bra i vår stad! Sluta gnälla över eventuella brister och sånt som inte görs!!


Ha en fortsatt skön måndagskväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards