Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Hipp hipp hurra!!

Av Sofia - 2 augusti 2014 09:41

Hela gårdagens kväll var som den underbara tavlan "Hipp hipp hurra" av konstnären Krøyer. I trädgården i Norra Sandsjö, blommor, grönska, solen, värmen, alla glada människor... SKÅÅÅÅL!!! En helt magisk kväll! Underbar på alla vis. Har aldrig varit med om att man kan sitta ute så länge under bar himmel UTAN fleece och infravärme. I varje fall var det väldigt länge sedan.

 

Suveränt god mat som alltid, rosévin - både med och utan % (lätt att ta fel.....). En rolig lek (Pelle-quiz) där de som hade minst antal rätt vann...? Min bror öppnade sina fina och mycket personliga presenter och när jag skulle läsa de verser jag skrivit var det svårt att prata utan tårar...som alltid... TACK Pelle och Monica för en underbar kväll! Härligt minne. Det enda som INTE var roligt var att jag inte hade med mig alla barnen.

 

 

Välkomstskål i trädgården!

 

Hunden Klas underhåller. Min äldste kusin Magnus (även dräng på gården) och hans Ingegerds fina hund.

 

Sara (nybliven 5-barnsmor = GRATTIS!!!!) och Ingegerd

 

Stella i ny blus med matchande läppfärg

 

Sofia och Jonas

 

Kul att få visa sitt barndomshem <3

 

Pappa, mamma och jubilaren

 


 

Fam Anders Karlsson dök upp något senare (någon måste ju mjölka korna)

 

Bror grattar bror!!

 

Lukas kickar boll...en vanlig syn

 

Altanen full med kalas

 

Å ute i trädgården satt vi länge!!!!

 

Mina verser!


 

Tavlan "Hipp hipp Hurra" - likheter med gårdagens kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards