Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Sofia - 13 augusti 2014 17:06

Jag är en mycket stolt moder idag. Stolt så jag spricker. Jag fick ett SMS av min äldsta dotter Johanna kl. 09.37 idag. Strax innan jag skulle gå in på ett möte. ”Just det, har glömt att berätta att jag ska köra upp om 20 minuter”….. Kan väl säga som så här. Var inte 100% koncentrerad på detta möte förrän nästa SMS kom och jag vågade knappt titta vad det stod.


”JAG HAR KÖRKORT!”


Jag vet hur det känns. Vet vilken innerlig frihetskänsla det är att få den där lappen. Minns det själv som igår. Samtidigt är känslor av stolthet och glädje ihopsnurrade med lika mycket ångest och rädsla. Ja, ni fattar. Även om hon kör försiktigt (vilket hon har looooooovat) är det många andra idioter ute på vägarna och vilda djur etc. Men sådant är livet. Det är väl föräldrarmedaljens baksida – att känna just ångest för att det alltid ska hända sina barn något som är mindre bra.


Stort grattis Johanna!! Idag klev du upp ett steg till på vuxenstegen och jag fattar knappt att det är sant att du faktiskt får framföra ett fordon i trafiken….alldeles själv….


Förutom ovan glada händelse har jag idag bara längtat till kvällen. Då kommer en stor leverans av goda kantareller som på något vis ska ätas upp i ännu godare sällskap.


Ha en go kväll!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards