Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Sofia - 16 augusti 2014 16:14

Inte ofta man får tillbringa en grillkväll med Elvis. Igår fick jag den äran att göra det tillsammans med mina grannar. Det var inte speciellt god uppslutning, kanske 35 st med tanke på att det finns 94 st lgh i bostadsföreningen HSB Vävaren. Å andra sidan - befann de som inte kom inomhus hörde de säkert de fina sångerna ändå. Elvis hade fina grejer med sig i form av förstärkare, inspelad kör, gitarrer, dragspel o piano. Nej, det var såklart inte Elvis som kom utan Erling Lundberg men det vet i sjåen om inte han är mer känd än Elvis nuförtiden....häromkring. Han är överallt o jag begriper heller inte hur han hinner med.

 

Medan vi åt god grillad korv pratade vi gamla tider - hade honom som musiklärare i Parkskolan o jag sa att jag tyckte han såg precis ut som då (förutom hårfärgen). Frågan är om det var en komplimang - kanske tyckte jag att han såg väldigt gammal ut när jag var 15 å han 30..??? Nej, han är helkonserverad  kom vi överens om. Härlig underhållning hur som helst, underbar röst o hans mellansnack är riktigt bra. Han bjuder på och driver med sig själv på ett avspänt sätt! En riktigt trevlig kväll - pratade med många trevliga grannar och som grädde på moset vann jag kvällens tävling (gissa vikten på en burk med skrot o skruv) och fick ett kg kräftor!!

Idag har vi haft 10-årskalas för Stella. Startade med tårtkalas o därefter simhallen. Jag passade på att simma en timme - sååå gott!!! Ett lyckat koncept och tjejerna var nöjda. Det är så underbart att höra fyra 10-åringar sitta o fnittra!

Lördag! Regnet håller mig borta från svampskogen. Hade en kollega som plockat 16 kg....så det finns kanske lite till mig oxå....en annan dag!!!

Ha en fortsatt go lördag!!

 

 

Grillmästaren Dag. Solen höll sig framm och inget regn!!

 

Danni, Stella och duktige vaktmästaren Peter

 

Erling "Elvis" Lundberg

 

Sköna låtar med skön röst!!!

 

Kul kväll!!!

 

Här dricker Danni och Stella fruktsoda och gissar vikten på burk med skruv och skrot...

 

Sötaste 10-åringen i världen!!!!

 

Fnitterfika. Daniella, Stella, Tilda och Tuva

 

Vacker men....hade den varit lika god som den var dyr hade det varit bra....   

 

Dax att blåsa ut 10 ljus!!!

 

Men va.....jag blåste ju uuuuuut!!!!

 


...hade inte berättat för Stella att det var evighetsljus. Det kvittar hur många gånger man blåser ut dem så återtänds de...

 

Töserna på väg mot simahallen!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards