Direktlänk till inlägg 13 september 2014

#nästagenerationstyross

Av Sofia - 13 september 2014 18:16

Igår fanns det två val på TV'n. 10 år med Idol eller partiledardebatt. Det blev helt otroligt och osannolikt det senare. Å jag är otroligt stolt och glad för att jag och mina fyra barn satt o kollade på politiksnack istället för nåt annat. Att de ville det. Det märks att det är valtider. Samtliga mina barn hade haft valinformation i skolan och jag är så glad att lärarna uppmärksammar och aktualiserar. Så viktigt! I vissa klasser har det oxå varit val. Stella som går i fyran hade visst hittat på egna partier och Stella och hennes kompis Danni hade bildat partiet "Frozen" (populär film för flickorna). Att hitta på partier är det ju andra som gör... Blåsippepartiet...ja, i mitt tycke är det parti som inte borde finnas, saknar en verklig ideologi och fokuserar på fel saker. 


Min lördag har varit helt grym. Sovmorgon och sedan en mycket god frukost. Färska frallor från Princess hemlevererade direkt till dörren av bästa Ella. Tack för servicen! Så gott! Det blir garanterat fler beställningar. En lessam punka på Davids cykel IGEN hann jag oxå med. Cykeln är ett viktigt redskap/fordon för honom.


Åt lunch med mina körkompisar Pernilla, Elin, Emma och Johanna och tillsammans bildar vi TCB-kören. Klockan halv två började vi sedan öva till nästa helgs konsert. Flera timmar ända fram till 18.00 Men vad tiden går fort. Det är en fröjd att få sjunga ihop med det suveräna bandet Amazon. Jisses vilket drag! Denna konserten får ingen missa!!! Köp biljett nu innan det är försent. Lördagseftermiddagar som denna är svårt att slå. Att få sjunga rockiga låtar ihop med killar som är så otroligt duktiga på sina instrument ger kickar utöver det vanliga. Att stå upp i lite för höga klackar i flera timmar suger men tröttheten är som bortblåst. Å körens egna moves - det blir så bra! Att lyckas utföra hela dansen i denna lilla lokal - bara det är en bragd..... Att se denna konsert är ett måste. I morgon repar vi ihop med Höglandskåren och få höra att "blåset" igen är oxå en fröjd...


Nu ska jag till Tina-grannen med barnen och umgås. Det FÅR inte bli sent under några omständigheter....VALDAG!! Ska lämna valsedlar till Åkerskolan och Sjöbacken för Centern!!!! Ett sista budskap - GÅ TILL VALLOKALEN I MORGON OCH LÄGG DIN RÖST!!! Det är viktigt!!


Ha en fortsatt fin lördag!!


   

Jörgen och Janne - båda Amazon

 

Anders förgyller vissa låtar på sax och Micke (Amazon)

 

Putte (Amazon) och Emma (TCB)

 

Johanna, Pernill och Elin (TCB)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards