Alla inlägg den 21 september 2014

Av Sofia - 21 september 2014 12:23

Ofta skulle jag vilja kunna klona mig. Att räcka till och hinna med så mycket mer.... De finns dock ett tillfälle då jag mer än gärna skulle vilja vara två Sofior. Som igår på jubileumskonserten i Pigalle. Höglandskåren med flera ville hylla Nässjö stad 100 år. Så otroligt häftigt att få stå i TCB-kören och sjunga på scenen. Jag skulle också mer än gärna få sitta i publiken SAMTIDIGT och se och lyssa!!! Jag så glad och stolt för att få vara en del av detta! Att under många många veckor med övning och kämpande, få göra denna resan som slutar med en helt fantastisk show. Har lärt känna så många underbara människor och som alla är suveränt duktiga. Höglandskåren med sitt blås, härliga Maria Sandberg som styr allt och har koll. Igår förgyllde även de mysiga killarna i Amazon vår kväll. Ett riktigt rockband! Så duktiga! Trummisen i bandet, Jörgen Björk, spelade dessutom till ALLA låtar som levererades under kvällen och jag fattar inte riktigt hur man orkar trumma i så många timmar och dessutom alltid hålla takten!! Amazing Amazon!


Tillsammans med artisterna Blossom Tainton, Magnus Carlsson och Robert Haglund gjorde vi alla tillsammans en riktigt bra föreställning. Våra lokala soloartister Pernilla och Elin Fogelström, Putte Lindwall och Micke Stein från Amazon bjöd på underbar sång och mer än en gång reste sig håret på armarna.


Publiken var fantastisk. Sjöng och klappade och var verkligen med på noterna. Stort tack till mina barn som ville gå och även mina älskade föräldrar, bror och svägerska. Å inte minst Jonas - du skötte kameran galant och jag bjuder på godbitar igår i form av bilder.


Den där bubblan jag beskrev igår, sprack i går... Idag hänger den efter mig....som en svans och allt känns lite tomt och vemodigt. Nu består minnen! Att smälta en sådan här kväll tar lite tid. Jag har en helt ledig och fri söndag att åtminstone börja göra detta....


 

En magiskt bra föreställning!!!

 

Robert Haglund - New York New York

 

TCB-kören - Emma, Pernilla, Johanna, Emma och Sofia

 

Magnus Carlsson och kören

 

Blossom ägde scenen!!

   

Walk a mile in my shoes - o dansen satt - alla gick åt samma håll...

   

Hårresande duetter

 

Magnus och Pillan

 

Micke Stein sjöng så med feeling....

 

...liksom Putte Lindwall.. Suveränt

 

Artisterna!!

 

Finalen

Kramkalas efteråt!!  

 

Jag och mina barn (Stella fattas) Mamma o pappa är oxå med på ett hörn

 

Delar av TCB-kören på efterfesten - Johanna, jag och Pillan 


 

Jag fick en alldeles egen bukett blommor när jag kom hem.....   








Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards