Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Vackrare än såhär blir det inte....

Av Sofia - 5 oktober 2014 16:42

Kanske har jag tjatat nog om hur andlöst vacker hösten är i år....om man nu kan skriva för mycket om det. Ytterligare en dag där solen gör bilderna av vårt landskap så oerhört fint. De gula löven mot den klarblåa himlen. Därtill behaglig värme...önskar mig fler av dessa dagar fast jag vet ju innerst inne att snart är det slut. Någon gång måste väl höststormarna börja vina och få träden att fälla allt det vackra. Det blev en lång löpartur idag. Längre än vanligt och orken var med mig hela tiden. Jag kanske inte är någon "riktigt" löpare när jag helt plötsligt måste stanna och föreviga dessa underbara bilder som hela tiden levereras, kilometer efter kilometer. Men rekordtider är ganska betydelselösa i sammanhanget....


Nyss hemkommen från första övningen med TCB-kören inför årets julshow med Höglandskåren i början av december. Richard Herrey och Jenny Silver gästar oss och även geniet Fredrik Kempe. I eftermiddags befann vi oss ett tag i hans huvud. Vore rätt trevligt att befinns sig där på riktigt och förstå hans synapser och på vilket vis han skapar låtar. För han gör hits på ett fenomenlat bra sätt - de sätter sig som tuggumi och när man väl börjat sjunga på låtarna är de svåra att bli av med. Ett medly bestående av hans bästa eller mest säljande alster heter just "I Kempes huvud" och det är riktigt kul att sjunga. Sedan blir det ju mycket jul oxå och det känns väl liiite tidigt att börja tänka på jullåtar nu...men ju tidigare vi börjar desto bättre kommer vi att kunna låtarna. Ska bli hur kul som helst och glöm nu inte bort att köpa biljetter till detta evenmang. En föreställning fredagen den 5:e december och två föreställningar lördagen den 6:e december!! Be there!!


Sätter mig vid pianot en stund och övar på hemläxan till nästa övningstillfälle med TCB-kören!!


Ha en go söndagskväll!!!!


 

Inte så konstigt att man springer i Spexhult.....

   

Hur vackert som helst!!

 

Niceiga noter!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards