Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Sommarminnen

Av Sofia - 14 oktober 2014 21:28

Har precis avnjutit en av familjens favoriträtt - Pasta Carbonara. Smidigt att göra o alla gillar. Ja, det blev återigen sent med maten/kvällsvarden/middagen idag. Tänkte på "rektorns ord" från föräldrarmötet på Åkersskolan nyss... Det är viktigt med mat på bestämda tider... Jo, jo - är man ensam med fyra barn varannan vecka är man mer än glad om man får nåt i magen överhuvudtaget. Föräldrarmöten, bandyträningar, dans, kör...eller jag kanske ska införa att vi äter prick 18.00 varje dag. Nej, David - idag blir det ingen träning för dig - nu ska vi äta en gemensam måltid! Jag vet att jag överdriver (lite) o raljerar men det är inte alltid lätt att hinna allt o göra allt som en bra förälder ska.

Fy vad jag kan känna mig, rent ut sagt, dålig ibland. Jag tyckte vi var hyfsat duktiga när Stella o jag förrförra veckan hade intensivläsning fem ggr idtället för fyra ggr. Det ska vara minst fyra gånger. Nej, jag erkänner - jag har ju inte frågat Stella när hon läst klart vad det handlade om...snudd på att jag somnade nån gång när hon läste.. Jag liksom förutsatte att hon förstod. Innerst inne tror jag o nästan vet att hon begriper då hon är riktigt haj på svenska.

Dock känner jag alltid och har känt genom årens lopp att det alltid fattas lite...man är inte tillräckligt bra som stöd för barnens skolgång. Man gör så gott man kan men man kan alltid göra lite bättre.

Nu är jag kräkstrött - har varit det de senaste timmarna. Man är trött så man mår illa. Efter en riktig skitdag på jobbet som SÖG musten ur mig fanns det inga krafter kvar.

Nåt som jag fascinerades av ich som gladde mig i klassrummet var Stellas sommarminne. Med ETT enda ord fick de beskriva deras bästa sommarminne. Det stod "Liseberg" och "Grekland" och "Kolmården" på vissa... På Stellas skylt stod det "Hålet". Många funderingar i mitt huvud men nej, jag lyckades inte klura ut det... Hemma fick jag svaret av tösen. När vi var i Falkenberg satt Stella o Tindra ofta på altangolvet o pysslade med sina gummibandsarmband och/eller ritade. Mellan springorna föll det ibland ned viktiga redskap såsom virknålar (till gummibanden) o pennor.. Katastrofen var ju nära om det inte varit för att Panduro o Ullared sålt fler.. Barn är härliga o som Ernst säger - I det enkla bor det fina....

Godnatt - nu ska jag läsa med Stella o FRÅGA efteråt vad hon precis läste....

Kram alla fina otillräckliga föräldrar

Sommarens stuga på Skrea strand med altangolvet inkl "hålet"...

Lite bättre underlag än altangolvet.

Sommarbarn

En styck otillräcklig (ibland) mamma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards