Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Jag vill bli en björn....

Av Sofia - 15 oktober 2014 20:00

Är tröttare än någonsin på morgonen. Sängen är superskön och väldigt varm och det känns som man vill snooza långt in på förmiddagen och även förbri eftermiddagen…. Ögonen vill inte öppna sig. Har en lite dröm om att få bli björn. Gå i ide. Att få krypa in i ett hörn och sova tills det blir vår. Skulle absolut inte ha någonting emot det nu när temperaturen sjunker och träden tappar löven. Tyvärr har vi inte lika villkor i naturen, människor och djur så jag får snällt vakna till, gå upp och leva livet som alla andra. I längden är det nog också roligare. Dessutom slipper jag ju bli skjuten som vissa björnar för att inte tala om älgarna som lever farligt denna veckan och en tid framöver.


Har en hel del jag känner som befinner sig på älgjakt denna veckan. Min chef är ute i skogen och hör man inget har han inte skjutit något….men i eftermiddags hörde vi och såg bildbevis. En lycklig Jonas sköt en sex-taggare utanför Landsbro nånstans redan två timmar efter jaktstart i måndags. Allt verkar vara så hemligt med jakt (jaktlagen emellan) men när jägaren själv la ut bilden på Instagram så är det väl inte så farligt att avslöja att han fällde en tjur.


Pappa däremot har aldrig haft något vidare intresse av jakt men det finns ju andra sysslor i skogen. Han går gärna dit men heller aldrig i ide. Jag har fått bilder av mor idag att han röjer så fint i sin skog. Att städa där är mycket viktigt har jag förstått… Härligt att han håller i mellan boule-turneringarna. Nu blir det pannkaksstekning. Stella har avverkat kör och dans. På söndag är det familjegudstjänst och det ska bli sååå roligt att åter få höra Mariakören. En rofylld stund i vår vackra kyrka. Men nu är det onsdag...mitt i veckan....tiden går som attan.....


Ha en go kväll!!


  

Jonas o en taggig älg

  

Min fine far i skogen

  

Pappa o hans Grålle


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards