Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Svartvita bilder och vackra ting....

Av Sofia - 12 november 2014 20:27

INTE  ETT  HOST  INATT!! Ja, det var verkligen en hostmedicin som gjorde skäl för ryktet. Superbra! Vaknade utvilad, pigg, stark, fräsch och GLAD! Fördelen med att vara förkyld är att euforin lyfter en till stjärnorna när man börjar friskna till. Kan liknas lite och påminna om när man just fött barn. I den stunden och några timmar framöver finns det inga som helst problem eller rättare sagt man löser alla eventuella problem, även klimatfrågan och kärnavfallsproblematiken… En sådan go känsla och man är bara så tacksam att man åter är frisk!!


Idag har jag inte fått något gjort (av det jag skulle och hade planerat – är bäst att tillägga). En massa saker har hela tiden kommit emellan och så är det väl iofs ganska ofta men dagen har varit extrem. Har bl.a försökt att övertyga en dam om att hon betalt in för mycket hyra?!!! Har aldrig någonsin hänt – statusen brukar vara det omvända…


Efter skjutsning kör Stella blev det föräldramöte Davids klass på Norråsa. Information samt tema ”Hur är vi mot varandra?”. Det blev en bra diskussion. Ungdomar kan vara mer än tuffa mot varandra…särskilt i de forum där man inte står face to face. Sociala medier svämmar över av påhopp men såklart gör inte MITT barn något…eller? Vi blev uppmanade att prata med våra barn och ”förhöra” dem lite hur de är mot varandra etc. Det var den dagen. En mycket bra onsdag. I morgon laddar jag om och gör det på jobbet jag hade tänkt att göra idag. Morgondagen avslutas i Bodafors med f.d jobbarkompisar RH-Stolen. Denna gång är det Karin som är värdinna. Ska bli så kul! Det känns lite som ”igår” när vi sågs senast och då var det vår och hos mig. Tiden går för fort!!!!


Mitt uppdrag att dela svartvita bilder på Facebook fortgår. Nedan har ni dagens bild samt en selfie. Att köpa saker man blir glad av att just bara titta på – det känns bra. Vackra hörlurar t.ex Det gör mig glad! Särskilt när de gamla håller på att paja.  


Ha en fin onsdagskväll!!


  

Elin, Johanna och jag på väg till skola och jobb... Varje dag är en gåva!

  

Vackra hörlurar.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards