Direktlänk till inlägg 22 november 2014

En dag i bandyns tecken...och lite grundpotens...

Av Sofia - 22 november 2014 17:34

Klockan ringde 5.20 I vanliga fall är det som det ska men på en lördag känns det tidigt. Kokade havregrynsgröt till trött David och gick upp med honom till Skogsvallen - samling 6.15 Han var mycket taggad inför dagens cup med namnet STENA cup. 10 lag skulle mötas. 4 matcher i gruppen. Final kl. 21.50 om det skulle gå så bra, annars match om 3-4 pris kl. 21.15 Ovan innbär lååååång dag. Tur att man har så nära till Stinsen Arena. 4 ggr har jag traskat mellan hemmet o Vallen vilket bara det är 1 timmes promenad (nu tänker jag vardagsmotion vilket är viktigt här i livet). 


Å matcherna gick så bra så bra.

  • NIF - Spånga/Bromstens BK 4-1
  • NIF - SK Höjden 6-1
  • NIF - Jönköping 9-2
  • NIF - BK Derby 2-0

Fyra vinster och David skötte sig utmärkt som målvakt genom matcherna. Han fick ett assist i både match tre och fyra vilket i sig är kul men gör man snygga utkast så blir det lyckoträffar. I match fyra blev han utsedd till Nässjölagets bäste spelare och hans ögon lyste då han fick vinsten som var en tröja. 


Mellan matcherna har jag inhandlat vinterjacka Stella - check samt födelsedagspresent till min mor - check. Kalasfika här i morgon för mina kära föräldrar. Att gratulera en tisdag mitt i veckan (då hon fyller) är omöjligt i en stressad tillvaro....vilket är en stor sorg i sig!!!


Sitter och bloggar samtdigt som Elin pluggar matte då hon har prov på tisdag. Hon är lite febrik och smått krassligt men vi kämpar tillsammans. När jag hjälper henne lär jag mig själv grejer som jag ALDRIG ha vetat om (eller möjligen förträngt). Nu har jag t.ex knas på vad "grundpotens" är. Tänk att man klarat sig utan den vetskapen i 44 år....? Sen finns det tiopotenser och potens oxå vilket jag trodde var något HELT annat....


Snart väntar tacos och CAROLAS dag på Så mycket bättre. Jag har längtat. Min barndomsidol som fortfarande äger och eftersom hon är den klart största lysande stjärnan (röstmässigt) i SVerige ska hon NATURLIGTVIS ha en halvtimme mer programtid! Klockan 21.50 är jag på plats för att se en spännande final i STENA cup!


Ha en fin lördag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards