Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Sista gången.....eller bara paus.....?

Av Sofia - 7 december 2014 14:11

En av de mest händelserika helgerna på mycket mycket länge. Tre konserter Stjärnglans med TCB-kören, Richard Herrey, Fredrik Kempe, Jenny Silver, Pernilla Fogelström och sist men inte minst - den fantastiska Höglandskåren under ledning av Maria Sandberg. Allt gick hur bra som helst och det var väl lite nervöst dagarna (dagen) före konserten. Jenny Silver var beräknad till den 10 dec men hennes lilla tös ville ut redan i tisdags. Men Jenny kom och visst var det rörande att höra henne sjunga "When a child is born"... TCB-körens helt egna lilla nummer "Let it snow" lät mycket bra (om jag får tycka) på ljudinspelningen och stämmorna var tighta. Härligt att pusta ut dagen efter och ett visst vakuum infinner sig. I år är det lite extra vemodigt. Sista gången vi körar...eller tar vi bara en paus. Vår egen fina stjärna Pernilla har fått andra fina uppdrag som gör att tiden blir knapp för att rodda TCB-kören ihop med kåren.


Gårdagskvällens efterfest blev en härlig stund. Sedan jul 2009 har jag varit med och jag har känt mig så otroligt välkommen i detta gäng. Så många fina människor som jag har lärt känna och det har gett extremt mycket energi. Sammanlagt har det varit många många timmars slit och övning och vissa av låtarna har gett light ångest när stämmorna har vägrat att sätta sig. En liten bonus har varit att få träffa alla mycket trevliga kändisar. Igår passade jag på att tacka Fredrik Kempe för Centerns fina vallåt. Vi kom överens om att den nu blir ännu mer grön. Dengår i återvinningens tecken då det blir nyval!!!


Men pusta ut idag var det inte tal om. Klockan 10.00 var det Stellas tur att stå på scen med sin dansgrupp - Streetdance 10--12 år i arr av Vuxenskolan. Nu var det min tur att få sjunka ned i en go blå fåtölj i Pigalles konsertsal. Stella och hennes bästis Danni skötte sig med den äran och när alla andra hade malt igenom sina (ursäkta men det är faktiskt BARA Stella jag vill se trots att de är så duktiga så duktiga) var det dax för att fylla på kylskåpet med mjölk, smör och bröd. Hem o laga middag innan David skulle vara på plats på Vallen för bandymatch. Hann nästan med att få potatisen färdig och biffarna blev goda.


Nu är det kyrkan som gäller kl. 17.00 Adventsgudtjänst och nu ska Stella äntligen få sjunga sina adventssånger. Glädjande nog är även Maria Sandberg där med sina små blåsare. Ska bli skönt att få en timmes verklig ro i kyrkan.


Ha en fortsatt fin söndag!!


 

Vår egen sång - Let it snow

  

 

Fredrik Kempe och Pernilla sjunger duett

 

Kören i rött

 

Två cooooola killar - sandpappersbaletten

  

...å så byter vi till svart...


 

Mycket huvud....min kära familj satt lite långt bort för bra kort.

 

Richard Herrey sjunger Tom Jones

   

Jenny Silver, Kempe, Herrey och Fogelström

 

Alla på scen och blommor delas ut..

 

Lite extranummer.... 

 

Stella tyckte vår konsert var lysande bra!!!

 

Fredrik Kempe, jag och "lillasyster" Johanna på efterfesten!!

   

Stella dansar - hon i mitten








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards