Alla inlägg den 12 december 2014

Av Sofia - 12 december 2014 15:03

Dagen började med ett otroligt vackert Luciatåg. Nässjö Lucia kom enligt tradition till oss som jobbar på Vipan. De sjöng finstämt och framförde som alltid sina sånger acapella, vissa traditionella och välkända, vissa helt nya. Att höra vackra röster i olika stämmor är bland det finaste jag vet. Av erfarenhet är det inte heller lätt att sjunga i en sådan proppfylld lokal. Inte en kvadratmeter finns över – alla vill komma och alla vill se. Efter en stund av njuta blev det ytterligare en stund att njuta – en otroligt god skinkmacka,  kaffe och pepparkaka.


Efter morgonens lugna stund var det desto mindre lugnt. Endast en vecka kvar att jobba före jul och det är en del att pula med. Jag är fascinerad över hur olika vi människor kan se på en sak – ett problem som ska lösas. Att inte kunna se över murarna som omger oss gör att vissa saker förblir svårlösta. Kanske är vi likadana…mer eller mindre. Jag hoppas bara att jag är mindre.


Snart ska ge mig iväg. Hinna till Landsbro före att Alexander tar mig. De har varnat i flera dar för hans framfart och jag vill INTE köra bil om styrkorna skulle likna Gudrun eller Per. En lugn kväll framför brasan på Borovägen är det som står på schemat. För några timmar kan jag glömma all inneboende oro för precis allt. Samla på mig ny energi för ett sista ryck på jobbet och hoppas sista veckan går som på räls. I morgon åker Jonas och jag till Kosta för att inhandla julklappar! Hoppas inte det är föööör mycket folk där! Å att Alexander som sagt var….håller sig lugn….


Ha en fortsatt go fredagskväll!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards