Alla inlägg den 22 december 2014

Av Sofia - 22 december 2014 16:54

De är alltid bäst. Dagarna före dopparedagen. Fulla av förväntan och lite spänning, speciellt för barnen. Jag är tack-o-lov klar med mina julklappar även om man blir lockad till att köpa mycket mycket mer när man går i julskyltade affärer. Jag har lagt mig på en nivå som är försvarbar med tanke på omständigheterna. Jag tror ändå mina barn, föräldrar, bästa vännen Susanne blir nöjda. Å även Jonas. Han och jag skulle inte byta men.....det blev så ändå. Inget dyrt...men mycket välment. Det är väl det som är grejen...allt behöver inte kosta megamycket.


Å på tal om inte megamycket - barnens önskemål för dagen var Dollarstore i Eksjö och vi styrde kosan dit denna vackra decemberdag. Kan vädret bli mycket bättre? Sol och 6 grader varmt. Precis i min smak. Allt det vita alla vill ha - fantisera att det finns där. Går precis lika bra. Det var ett mycket bra beslut att åka till denna affären. Allt snacks inför Nyår samt festdekorationerna är inhandlat och diverse annat bra-å-ha. Det ÄR verkligen prisvärt och just a question: "Who needs Ullared...?"


Vi hann med en sväng i Nässjö stad oxå. Jag älskar verkligen att gå i stan när jag egentligen inte behöver nåt. Bara gå omkring och fingå och titta!! Förenat med viss risk för "vill ha" men jag klarade mig alldeles utmärkt idag. Dessutom är jag jättestolt över mig själv att jag inte har köpt en enda klädtrasa på tre månader. Det är super för min budget. Det hade kanske varit roligt med något nytt nu till julafton - när jag sjunger med mamma. Å andra sidan funkar det suuuuperbra med gammalt glitter och svart. Varför byta ut det som fortfarande fungerar? Då lägger jag mycket hellre pengen på......Dollarstore!!!


Ha en finfin måndagskväll!!!


Ps. Hörde (läste) att någon griljerat en okokt skinka....jag skrattade så tårarna sprutade... Nej, det är inte lätt med alla skinkval i affären. Den blir säkert god ändå när rätta hanteringen utfördes!!!! Puss!!!!


 

Mamma sände ett kort på deras bestyr för dagen. Inget är som väntans tider. Jisses vad goda de är. STRUVOR!! På Juldagen går en eller två ned i min mage!!!!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards