Alla inlägg den 23 december 2014

Av Sofia - 23 december 2014 14:19

23 december! Grattis Silvia - Sveriges drottning. Dagen till ära fyller du år. Flaggan vajar så vackert på vår innegård men jag tänker mest att den är hissad för Lukas skull. Lukas "Luwe" Wetterholm - barnens kusin. Tänk vilken julklapp de fick Monica och bror Pelle dagen före julafton 1995. Å Ella förstås. Hon blev ju storasyster, bara ett och ett halvt år gammal. Grattis Lukas!!!


Ytterligare en sovmorgon som gick åt fanders. Andra dagen i rad det LÅTER från källaren. Tänk er slagborr fast 348 gånger värre. Suck. Idag vaknade jag 07.35 av ljudet....som fortplanar sig i betongväggarna och liksom växer. Låter säkert som en surkärring nu men fy vilket oljud. Sedan blev det gofrukost och därefter en superbra löparrunda - ja, just det - till Spexhult. Några regndroppar i luften, annars helt perfekt väder. Ingen halka att spänna benen för.


Nu ligger jag i sängen och skriver av mig och njuter av känslan av julstämning. Dagen före dopparedagen. När man var liten gick man mest och väntade på tomten i flera dar medan allt runt-om-kring "bara fanns". Man tog så mycket för givet. Att allt bara skulle vara där. Maten. Granen. Pyntet. Försökte prata med barnen igår och få dem och förstå hur otroligt priviligerade de är att de förutom mat, paket får fira med både sina far- och morföräldrar. Att de är pigga och finns i livet! Sånt där som man bara tar för givet. Jag gör det inte längre. Jag är fylld med stor tacksamhet att de finns med oss med ork och sinne. Må det så vara i många många år till!!!!


God Jul alla!!!!!!!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards