Alla inlägg den 24 december 2014

Av Sofia - 24 december 2014 13:55

Det blev en mycket fin Julbön i Norra Sandsjö kyrka idag. Nervositeten lägger sig som en hinna över julaftonens första timmar och i år var det lite värre. Höstens förkylningar har varit en kamp och det är min rösts värsta fiende. Det gick bättre att sjunga än vad jag trodde men det var inte som det brukar.

Nej inget är som det brukar o på högtider som dessa märks det mer. Därför var jag så in i själen tacksam att Johanna, Elin o David kom o lyssnade med sin pappa. Att se sina barn i kyrkbänken är det härligaste som finns, nästan lika härligt som att få sjunga med mor!!! Hade önskat att Stella varit med o sjungit oxå - kanske nästa år!!

Nu är sången över och julmat o julefrid står på schemat. Granen står grön o grann och strax ska jag fixa ihop en Janson tillsammans med Jonas för oss och de gäster som snart kommer!!!

GOD JUL!!

"Nu råder lugn o julefrid, snart nog tar nåt annat vid, men här får morgondagens skuggor inte ruva...Halleluja, halleluja, halleluja..."

Klädd för Julbön!!!

Övning!

Norra Sandsjö kyrka

Stallet

[Bild]

Tackblomma!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards