Alla inlägg den 28 december 2014

Av Sofia - 28 december 2014 17:31

David har varit på bandycup i dagarna två. Skobes Cup som den heter och cupen går även under namnet Inofficiella SM för P14. David var taggad när jag gick upp med honom och all packning till Skogsvallen i fredags morse. Två minibussar på färd till Katrineholm. Barnen fick bl.a en iPad Mini i julklapp av mig och David ”paxade” med den på resan. Livet mellan matcherna är mycket chilla/vila förutom mat, taktik och uppvärmning.


David har informerat mig löpande hur det går i matcherna och tack även till Tomas Franzen som uppdaterat via Facebook. Å det gick verkligen väldigt bra. NIF vann sina grundspelsmatcher i kylan och slutade som gruppsegrare. I semifinal slog de Tillberga och David sände bild på pris som matchens lirare. Det värmer rejält att få såna mess. Förstår (nästan) hur otroligt kul det måste va att som målvakt prestera och erhålla denna utmärkelse.


Jag har gått lite som en äggasjuk höna idag och väntat in finalen och när jag satt på jobbet några timmar tidigare idag plingade det plötsligt till. David sände bild på en pokal och jag tänkte YEEEEEESSSSSS!!! De vann finalen mot Villa Lidköping. Men faktum var att NIF förlorade med 3-2 men bilden David sände var pokal för cupens bäste målvakt. Såklart lite tråkigt att det inte höll ända fram men priset David fick smäller ännu högre i ett modershjärta! Tror nog David var mycket mycket nöjd med detta också!!


På tisdag åker jag och David till Åby Tjurheda för en match med Smålandslaget. Dags att ladda om och ladda upp! Hoppas på något mildare väder…..


  

Plakett för matchens lirare tilldelades David i en av lördagens matcher!!!  

Ja, bilden var inte knivskarp och jag trodde vid första anblick (såklart) att NIF P14 hade vunnit finalen....

Pokal för cupens bäste målvakt är dock MYCKET MYCKET BRA!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards