Alla inlägg den 30 december 2014

Av Sofia - 30 december 2014 19:50

Smålandslaget bandy pojkar födda 01 var kallade till Åby Tjurheda idag. Samling kl 11.30 Jag frågade mina föräldrar om de ville följa med o titta o det ville de. Mamma stod för matsäcken. GOTT!!! I en disig men vacker vinterdag åkte vi och jag var rätt lättad att tempen låg på minus ett istället för minus 16 (som helgens cup i Katrineholm).

Å jag som inte läst kallelsen så noga funderade på vilket landskap de skulle möta idag. Det visade sig att enligt traditon möter Smålandslaget varje år årgången under/efter. I dag mötte alltså P14 lag P13. Sedan visade det sig att P13 hade två lag i år och enligt några andra pappor jag pratade med så ville lag Västergötland ha två lag i år....

Matcherna slutade 13-2 och 4-1 vinst P14. David hade inte jättemkt att göra men det han gjorde fixade han mer än bra. En straff är inte lätt att ta som bandymålvakt och han var på den men tappade in den!!! Summering - En häääärlig bandydag!!!

Medan vi väntade på att matcherna skulle börja pratade mina föräldrar bandyminnen. Pappa tittade faktiskt på SM-finalen på Perstorpsgölen 1949 o sedan berättade de om "Ryss-matchen" 1955 på gamla IP (numera Lidl) och att mamma o han blev osams pga ett misstag... Han skulle väl bjudit henne på matchen men de gick om varann... Pappa gick in och såg inte mamma. Mamma började gå hem...mot Sävsjö.. Fick bita mig lite i tungan idag (skratt) när det nästan blev lite allvar i grälet igen!!! Tur att pappa hann ifatt mamma för annars hade inte denna bloggen blivit skriven idag!!!

I kväll förbereder vi NYÅRSFEST 2014!!! Kraaaam

David målvakt

Spel i Smålandströjor

Gofika med mor o far

De satt inne en kvart o kollade ut på plan!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards