Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Sofia - 1 januari 2015 15:16

En härlig nyårsfest avslutade 2014 och inledde 2015. Pelle och Marie-Louise hade med sig underbar räksoppa till förrätt och krutongerna till, tog slut fort..... Barnen anammade just detta tillbehöret. Rådjurssadel (skjuten av Jonas....inte sadeln men rådjuret) och oxfilé blev varmrätten med tillhörande potatisgratäng och pepparsås. Har aldrig gjort pepparsås men den blev supergod. Som alltid gjorde jag 17 portioner för mycket..... Till dessert hade Susanne och P-A med sig chokladmousse toppade med extra fina hallon :) Mycket god men mäktig efter all annan mat. Man skulle behöva sprida ut rätterna på längre tid.


Musiktävlingen vanns av lag Pelle med 44 mot lag Susanne 40. Det gällde att kunna låttiteln och artistnamnet. En salig blandning med allt från Sofia dansar go-go till One Direction. Vi skålade i Champagne och Pommac vid 12-slaget och därefter begav vi oss till Skogsvallen för att smälla av raketerna....förutom några som våra luar tjuvade olovandes innan vi skulle äta. Grannarna kom och skällde ut dem (med all rätt) och jag skämdes. De hade tydligen uppehållit sig lite för nära de parkerade bilarna på gatan och ett billarm gick igång... Ja, ja...när jag sovit på saken tyckte jag inte det var så farligt..... Smällare är inte att leka med....dock.


Idag sa jag glatt HEJ DÅ till alla tomtar. Ned med granen (barr ÖÖÖÖÖÖVERALLT), bort med stjärnor och julgrejer. Nu får allt vila till nästa år. Det var nog rekord - kan inte bli mycket snabbare än julpyntsväck på Nyårsdagen! 


Ha en fortsatt skön Nyårsdag!!!


 

Jag och David innan gästerna kommer.


 

Jonas, Marie-Louise, P-A, Susanne, Pelle och jag

 

Barn och ungdomsbordet. Alexander, William, Tindra, Stella, Elin och David


 

Efterrätt med läcker topping

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards