Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Sofia - 5 januari 2015 16:50

Ja, det är inte alltid som hockeynätterna bringar vinst. Junior-VM torskade mot Ryssland igår och enligt experten bredvid och experterna på jobbet var svenskarna chanslösa. Efter det tråkiga resultatet förlorade sedan Ottawa i natt mot Tampa Bay. Nej, jag tittade inte men jag hörde....då och då.....när jag stundom vaknade i mina drömmar. Drömde om alla BU-möte (Barn- och utbildningsnämndens möten) och att jag inte hann i tid....och annat lite läskligt. Nu har jag i varje fall fått koll på alla tider och har skrivit in allt i jobbkalendern samt synkat den med min privata mobil. Dessutom har jag skrivit - FÖR HAND - ned det i min kalender i köket. En sådan där i papper ni vet som INTE synkas via iCloud eller cyber...både för- och nackdelar.


Detta är inte vilken kalender som helst. Sandsjöbygdens hembygdsförening står bakom den och på februari månad återfinns min far och mor. Olika bilder och olika små reportage. Bl.a att far min fick mottaga en medalj, för felfri mjölk i 23 år, av självaste kungen år 1997. Att mamma Gunilla leder SPF-kören i Sävsjö och att mina bröder tog över Norra Sandsjö Prästgård  (blev arrendatorer) 1997 efter min far Kenneth. Alltså - man skulle väl egentligen inte klottrat en massa med mina kråkfötter på dessa kalenderblad.... Haft den bara som prydnad.


En sagolikt bra jobbardag. Denna dag - trettondagsafton. Jag har bl.a aktiverat förskola Åker. Den är i verkligheten aktiverad helt och fullt - det finns både barn och personal där och verksamheten är i full gång. Däremot måste ränta och avskrivning ticka igång betr. investeringen när bygget är klart och det gör jag. Ansvarsfullt till tusen och jag måste ju nästan erkänna - här och nu - jag snudd på gillar anläggningsreskontran i Agresso. Jag har jobbat in mig i detta komplexa system och med tanke på att detta projekt har löpt under tre år har jag fiskat upp alla bokningar som gjorts där under låååång tid. Amazing!!!! Jag är stolt och mycket glad över att detta stämmer nu. Nästan så jag kan rita in det i kalendern på 5:e januari!


Ha en fin kväll!! Hit kommer goda grannen Tina med barn. Paj och sallad ska vi äta och lite god dryck ska vi nog kunna hitta oxå....


 

Fin kalender för 2014

 

Mamma och pappas månad

 

Lite lycka...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards