Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Löpning i sagovärlden och pluggeri för stora och små

Av Sofia - 1 februari 2015 13:51

Tysthet, vindstilla, snö överallt och då menar jag verkligen överallt.... Löpningen idag var som att springa i en film, typ Sagan om ringen. Vackert så det gör ont och visst är det skönt med vinterlöpning när vädret är som idag. När man är igång är det fokus på stegen inte så mycket yttre omständigheter även om jag föredrar en Spexhultasjö med blått vatten och grön inramning jämfört med dagens bild av vitt, vitt, vitt.... Å efter en vecka med förkylning (light) som avslutades med två relativt stillasittande dagar - vad är bättre???? än en härlig löparrunda. Inte mycket!!


Nu har både jag och Stella varit duktiga. Jag har pluggat underlag till veckans kommande utbildning som jag blivit kallad till i och med uppdraget inom BU. Stella har övat mulitplikationstabeller på paddan - det finns en mängd bra sidor att öva på. Snart dax för en sångadakt i Skogskapellet och Stella ska sjunga med Mariakören. Efteråt blir det tacomys med barnen INKLUSIVE Johanna och hennes Alexander. Även mormor och morfar dyker upp. David kommer lite senare. Han är med NIF och P16 och utövar sporten "sitta på bänken" i Lidköping!!!! Ja, trots att han inte var helpigg ville han med och ja, det är väl inte så betungande kanske...


Ny vecka, nya tag. Jobb, utbildning BU, beredning BU, hårklipp och färga silverslingor till guld är bara några punkter på programmet vecka 6!!!


Ha en fortsatt fin söndag!!!!


 

Vackert!!!!

 

Löparselfie

 

Många sidor att gå igenom...

 

4x7 och 4x8....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards