Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Sofia - 2 februari 2015 22:38

Det är vackert med vinter! Vintern är vacker! Vintervackert! Ett fint ord! Lika förälskad som jag är i underbara bilder av vintern, lika mycket kan jag hata den. Igår när vi kom ut från Skogskapellet och hade hört underbar sång av Mariakören och läkande ord av prästen var vyn förtrollande fin. Ett sånt fint vinterninne - inte många såna stunder på perioden nov till mars.

Idag har jag skrapat bilrutan tre ggr. Arbetsdag från tidig morgon tätt följt av Centermöte (såååå bra möte 3,5 h som går fort...fort). Hemma 22.00 Förbannade isklumpar och sega ishinnor. Å inte hjälper frustrationen det minsta. Isklumparna bakom framdäcken sitter lika fast.

Å allt kan ses från två håll - eller flera. Använda loft eller inte... Sätta dit hiss för stora pengar eller inte. Diskriminering eller inte.... Svåra frågor och snart kan jag inte känna längre vad som är rätt o fel. Att stormen i vattenglaset har gjort fjädern till en höna är sant och jag önskar inne i hjärtat att fokus kunde läggas på att nå godkänt för alla elever i alla ämnen....

Snart är det vår!!!!!

Bilder helt magiska!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards