Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Hemmakväll!!!

Av Sofia - 3 februari 2015 20:15

En kväll hemma! En go känsla. Jodå - jag har sprungit oxå (skön runda trots minus 6) men det är skillnad och vara ute en timme jämfört med att sitta på möte i fyra timmar. Igår hade vi gruppmöte Centern som drog ut på tiden. Jag + en var tema-ansvarig och hade bjudit in chefen för Barn- och utbildningsförvaltningen, Gun-Ann Öholm Jansson. Hon skulle prata om Framtidens skola 1-19 år vilket ligger mig MYCKET varmt om hjärtat. Jag gav henne en timme och den timmen blev till två. Nog för att jag hade kunnat lyssna både tre och fyra men hon får nog träna lite klocka (hi, hi) Å andra sidan var vi duktiga på att ställa frågor så därav mertiden. Jag fick tre SMS av Stella framåt halv tio + några       och undran när jag kom hem..... Sedan somnade vi gott bredvid varandra och hon var piggare än mig i dag på morgonen.


Idag har jag slutit ett avtal med Solidar Pension. För en slant per månad ska de "samla ihop" alla mina pensionssparande och göra en sammanställning. Det har ju blivit några anställningar under åren och jag har inte så väldans mycket koll. Jag får en personlig rådgivare om hur jag möjligen kan förbättra min chans till en bättre pension när den dagen kommer. Jag har noll (läs NOLL intresse) av att rodda det där själv och hela tiden skjuter jag frågan på framtiden. Egentligen är det inte noll intresse - det är brist på tid och ork. Det är diffust med pension - jag kanske inte ens lever den där dagen..... Förhoppningsvis gör jag det och är pigg och vill göra allt det där man inte kan göra nu!!!!! Resa, skriva bok och då måste man ju ha lite kulor.... även då. Något som är MYCKET positivt är att jag jobbat heltid i hela mitt liv. Att vara kvinna och "oftast" jobbat deltid - not good för pensionen. Men eftersom min äkta hälft när barnen var små började och slutade jobba tidigt kunde jag starta och sluta senare. Det lappade ihop tiden så barnen slapp vara läääänge på dagis. 


Ha en fortsatt fin kväll!! I morgon ska jag göra silverslingor till guld hos bästa frissan "På Håret" i Sävsjö. Ska bli sååååå underbart!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards