Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Sofia - 13 februari 2015 20:23

Fredagen den 13:e! En dag som ”låter” otur MEN för all framtid kommer fredagen den 13:e (i varje fall i februari 2015 och för mig) förknippas med TUR. För det känns verkligen som om jag haft det…. Känslor av ödmjukhet och tacksamhet fyller hela miG, från topp till tå. Nu ikväll är mitt hjärta åter förpassat på det ställe där det var ämnat att vara (å inte i halsgropen….eller ännu längre upp) och jag kan sova lugnt och tryggt. 


Jag har varit spänd och nervös en längre tid, jag har känt att det inte kommer att gå vägen. De som har läst min blogg vet ju att jag har min lägenhet till försäljning. Jag har inte skrivit särskilt mycket om försäljningen och definitivt om min oro att det inte skulle gå min väg men det kanske har skinit igenom i vissa lägen. Läget på bostadsrättsmarknaden har känts lite tillknäppt och jag har fått höra att det ”var inget bra läge nu”….eller ”hur tänkte du nu” när jag då och då har ojat mig över situationen. Att inte ha fått min lägenhet såld hade inneburit dubbla boendekostnader vilket till slut hade eliminerat både semester med barnen och mat på bordet. Jag såg Intrumbreven komma….och jag var nog t.o.m med i ett avsnitt i Lyxfällan…i drömmen för någon natt sedan...


Frågan är om jag hade kunnat göra annorlunda. Sälja först och köpa sedan - visst men det hade inte varit så kul att stå där och inte fått tag i något vettigt radhus med mer space - inte heller knö in mig i en hyreslägenhet...ett tag.... Stora lägenheter i Åker växer ju inte direkt på träd. 


Dock har jag haft en helt underbar mäklare. Duktig, driven, ambitiös och förtroendeingivande vilket är för mig extremt viktigt!!!! Han har givit mig hopp och lugnat mig både en och flera gånger. Detta löser vi! Ändå har jag inte vågat tro det. Två lägenhetsvisningar med mycket bra intresse men eftersom inga bud kom efter första visningen kändes det darrigt. Men så idag började det smattra i telefonen. Det började lågt, alldeles för lågt men jag var villig att gå ned i pris bara jag fick den såld. Men….det BEHÖVDE jag inte. Jag fick med råge vad jag begärde och NU är det skrivet. Känslan är obeskrivlig. Den går inte att förklara.


Jag älskar denna lägenheten och det hoppas jag att de nya ägarna också kommer att göra! De kommer från Eksjö så nu får Nässjö kommun två pinnar in i statistiken + lite skatteintäkterna. Varsågod! 


Ps. Tänk vad lite doftljus och frukt kan göra (he, he....)!!! Grattis till Länsföräkringar fastighetsförmedling för att de har en sådan suverän mäklare i sitt stall.


 

Går ni säljartankar? Tveka inte att kontakta dem!!!

 

Den där underskriften....kändes lite extra att få skriva.....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards