Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Sofia - 25 februari 2015 18:26

Jag har mycket plats där. I mitt hjärta. Ett utrymme som för vissa är oändligt och gränserna är extremt töjbara. Det finns mängder med människor där. På olika vis. Personer kan ha passerat men var och en av dem har en plats där någonstans och på något sätt, utrymmet kan variera av olika storlek. Plats finns det hursomhelst för många. När det gäller det emotionella har jag enligt någon mycket kär vän ”världens varmaste hjärta” och den bedömningen är kanske den finaste man kan få.


Nu har jag tydligen också rent fysiskt ett lite för stort hjärta. Misstankar finns i varje fall. Musklerna i kroppen mår bra av att jobba på bra och då är det ingen nackdel att de växer. Annorlunda är det med vår centrala pump. Jobba ska den och helst mycket men att denna muskel ökar i storlek är inget positivt. Har googlat om fenomenet och kommit fram till att elitidrottare kan råka ut för det här. Nej, jag ligger inte direkt på latsidan när det gäller motion och träning men från mina doser jämfört med en elitidrottare är väl och ta i. Å andra sidan tyder ju vilopuls och andra värden på samma sak så….. Efter diverse undersökningar under hela vintern ska jag nu göra om ultraljudsundersökningen på hjärtat. Jag hoppas innerligen på att de har fel och att jag kan sluta o tänka på det där…. Jag ÄR ju pigg!


Kollade reprisen av lördagens låtar av Mello nr. 3. Jag tyckte nog att Jon Henriks jojk var en värdig finalist. En jättefin låt och framförallt en helt ny typ av uppbyggnad. Det fanns ju inga verser – bara en enda lång refräng (?). Tänka nytt helt enkelt. Kristin Amparo med See you var en underbar låt i mina öron. Hur den kan slå internationellt är kanske tveksamt men låter man som  Adele så är ju kanske saken biff.


Ha en fortsatt fin kväll!


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards