Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Sofia - 28 februari 2015 18:00

Jag vill börja med att GRATTA!! Idag fyller min yngste storebror Pelles äldsta dotter 21 år - Stooooort grattis Ella!! Har redan sett (på Facebook) att du har en superdag och jag hoppas den fortsätter så! Denna veckan har dessutom min äldste bror Anders yngste son Simon fått körkort! Stoooort grattis till dig oxå och kör nu för tusan lugnt och försiktigt!! Lova!!!!


Ja det blev många kusiner där några år. En om året och vissa år två. Mellan min Johanna och Simon skiljer det bara 11 dagar och detta innebär bara ett problem..... Student!!! Studentdagen är EN dag! Båda går på Brinell och nu ska släkten hinna med båda två. Jag ser t.ex redan myllret på Brinells skolgård vid utspringningstillfället... Utmaningen att hitta och hinna med att gratulera blir maffig! Därefter studentfest för Johanna här i Nässjö och sedan när hon ger sig iväg med kompisar på fest får jag styra kosan mot Norra Sandsjö där Simons fest äger rum. Anton, Ella, Lukas - tre studentfester just i Sandsjö och det är något visst med denna plats. I Norra Sandsjö firade nära och kära mig på min studendag 1989 (tillika min 19-årsdag). Dessutom kunde både mamma, pappa, mina bröder glädjande nog närvara eftersom det INTE var någon jubileumstillställning på Segerstad just denna dag... (lite ironi kan skönjas här då det förekom både en och två skolavslutningsdagar att mina nära var där - mitt lillasysterhjärta har kommit över det nu men det har tagit tid.... :) Hursomhelst - när jag kommer till Simons fest lär han redan ha åkt iväg....men varför oroa sig för det nu - jag har ju tusen saker att bekymra mig för FÖRE det.....


Förmiddagen innebar en långpromenad runt Spexhult. Där andas mina lungor bättre och mina sinnen öppnar sig. Tog sedan med mig barnen och besökte mor och far i Torset. Det var längesen jag hälsade på och det är alltid lika underbart att få komma "hem" till mina föräldrar. Där var det vår och bara 4 mil söderut finns inte alls så mkt vitt som i Nässjö med omnejd. Vi fick goooooda fastlagsbullar (för det är så de benämns i detta hus) och medan vi fikade torktumlades min vita dunjacka i mammas tvättstuga. Nytta o nöje! Snart har jag en EGEN torktumlare i mitt NYA hus! Great!!


Snart dax för att göra lite wook och sedan Mello nr 4. Jag är nyfiken på vad kvällen kan bjuda på för bidrag. En lugn kväll med god mat inkl. eld i brasan. Skönt!!!


 

Vår i Torset!!

 

Elin, jag och mamma Gunilla

 

Pappa Kenneth, Stella och David


 

Fastlagsbullar (inte semlor)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards