Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Sofia - 3 mars 2015 19:25

Lampor som inte ska lysa ger mig ångest. Efter ett Centermöte i gårkväll blev det framskottning av bil då snön hade vräkt ned de sista två timmarna. Därefter började lampan med bokstäverna ABS lysa. Jag är inte haj på bilar men jag vet att ABS har med bromsar att göra…. Drömde om bilreparationer i natt. Det kostade 11 500 kr så nu får vi se om jag är synsk…. ”Du måste drömma billigare” stod det i ett mycket kärleksfullt meddelande i dag på morgonen….och visst - jag borde programmera min hjärna att inte ta ut alla sorger i förskott – de kan ju då få upplevas dubbelt…


Annars har dagen varit HELT ok. Ett mycket bra lönesamtal – jag är bra! JAG ÄR BRA!!!!!! men jag ska se upp med mina egna krav på att vara perfekt… Nähä – det känns som att jag har hört den förut… En gammal hund lär du tydligen inte att sitta trots otaliga kurser i dressyr. Jag är som jag är och så länge omgivningen uppskattar det lär jag ju fortsätta. Och på frågan om ”jag verkligen orkar” vilket var en mycket omtänksam fråga från min chef (han syftade nog mest på politiska uppdraget) är mitt svar: Så länge barnen mår bra och allt flyter…..orkar jag hur mycket som helst. Fiolsträngen är väl spänd ibland men det finns knep att lätta på trycket….


.....så därför – i morgon tar jag semester och umgås med mina barn HELA dagen då de är lediga från skolan. Förutom en sovmorgon mitt i veckan planerar jag en tur till Nässjö simhall när den öppnar. Det kommer att uppskattas – det vet jag. På torsdag morgon är det dags för att lämna in bilen….så då får vi se om jag blir 11 500 kr fattigare…


Ha en fin tisdagskväl!!!


PS. GRATTIS  NIF  och  U14  TILL  SERIEGULDET!!!!! Lite schyssta bilder från söndagskvällen och målvakten David var UTE-spelare. Det var inte hans tur att stå så han hoppade in som avbytare. Han gjorde definitivt inte bort sig!!!


  

Segersälar!

  

För tredje året i rad segrar dessa luar i sin serie!

  

Många flaskor Pommac gick det åt!

  


Glad bandyspelare!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards