Alla inlägg den 2 april 2015

Av Sofia - 2 april 2015 19:41

Nyinflyttad. Vaknar till o undrar var jag är. Ett fönster åt vänster när jag ligger på vänster sida... Solen finns utanför väl fungerande persienner o jag känner lycka. Nytt hus o här trivs jag. Tittar ut genom fönstret. Ser Nässjö stad o Runnerydssjön - så fin vy. På den balkongen kommer jag inta morgonkaffet många dagar när man är ledig.

Kroppen värker lite överallt efter gårdagen och då var det inte jag som bar de tunga grejorna. Vitrinskåp a la otymplig o elsäng höj- o sänkbar än otympligare....för att inte prata piano.... Två starka herrar o bärselar - allt löser sig. Det gick så bra så bra. Allt flöt på och när matklockan ringde blev det fika som mor fixat o sedan ett mycket välbehövligt besök på Åkers pizzeria Amigo (för övrigt stans bästa). Klockan alldeles för sent monterade Jonas ihop den nya fina soffan från Hultarp som rymmer hela släkten - nej men hela familjen. Jag betade av kartong efter kartong - upp i skåp o hyllor.

Idag har bilen gått till tippen två gånger med emballage o lite annat. Fyra nycklar till barnen har kopierats och under tiden de blev klara köpte jag blommor till "ute" på torget. Där var jag inte ensam om man så säger.... Det blev sååååå fint även om just den sysslan idag inte var jättenödvändig.

Nu är det kväll - hemmet börjar likna ett hem o jag känner mig så "hemma".

Ha en fin skärtorsdagkväll!!

Fika innan vi drar igång flytten.

Matbild på gänget

Pizzabagarn tog en bild

Fina pianot som jag fick efter faster Gullan. Love it! Men det är tungt...

Ulriksdalsgatan 6E o nya vårblommor!!

View from my bedroom! Mitt Nässjö!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards