Alla inlägg den 5 april 2015

Av Sofia - 5 april 2015 14:36

Påskdagen! Flaggan vajar i vinden mot klarblå himmel o strålande sol. Flaggan står precis utanför min framsida. Njuter av stillheten - inga bussar som dånar förbi en gång i halvtimmen. Njuter av tillvaron o en kopp kaffe i solen. Det är inte varmt men här i lä är det skönt. Trots att min febertrötta kropp inte orkar stimma idag mår jag ändå bra. Känner tacksamhet o tackar Herren att förkylningen inte kom för tre dagar sedan. Nu är det mesta klart i huset o jag kan ta allt med lite ro.

Det började killa i halsen i går o inatt var jag kokhet o hade huvudvärk. Tittade på hockey med Jonas o glädjande vann Ottawa i förlängning 4-3 mot Washington Capitals. De krigar vidare mot slutspel - hoppet lever. Mer hockey!! I morgon åker vi till Göteborg o kollar Frölunda - Växjö. Sååååå kul! Hoppas jag blir lite piggare bara... Då ska vi heja fram indianerna till seger.

Har sneglat på Com Hem kartongerna ett tag... Hur svårt kan det va? Utan Wi-Fi o TV är man lite handikappad i dessa tider. Jag började packa upp och läsa instruktionerna noga... Kan härmed stolt berätta att Ulriksdalsgatan 6E numera har ett väl fungerande internet o ikväll kan jag titta på TV!!! Morsan äger!!! Men Pelle! Du får hjälpa mig med ovanvåningen - hur vi gör med TV där...

Snart ska jag fixa lite påskmiddag till Jonas, hans mamma o dotter. Ska bli så roligt att visa huset o bjuda på mat!!!

Ha en fortsatt fin påskdag!!!

Lite lugn och ro efter en hektisk tid!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards