Alla inlägg den 6 april 2015

Av Sofia - 6 april 2015 12:29

Nu är vi vänner - jag o min fjärrkontroll. Jag har oftast haft ett relativt frostigt förhållande till dessa apparater o aldrig lärt mig några direkta finesser utan varit nöjd o glad om jag fått igång TV'n o den kanal jag vill se. Detta är jag inte ensam om...

Nu har jag installerat Com Hem i huset. Gick hur bra som helst. Dock - när det står "Grattis till installationen - du har lyckats" - då börjar den verkliga utmaningen.... Att lära sig funktionerna. När mina fina middagsgäster hade sagt adjö igår och magarna var mätta av lax på spenatbädd och Västerbottentäcke ägnade jag mig åt TV-manualen. Får nog tillstå att jag känner mig ännu mer stolt. Jag kan många fler finesser än jag visste jag behövde. Laddade ned Tivotogo-appen i min mobil och kan nu t.ex spela in program VIA MOBILEN!!!! Vad kommer härnäst? Att man kan sätta igång tvätt- o diskmaskin med mobilen o kanske klippa häcken o gräset med den oxå...

Å det är ju ganska meningslöst att spela in en NHL-match när man ändå ligger o lyssnar på natten hur det går. Spännande så man går åt!!!! Å Ottawa förlorade på straffar. Attans! Än finns det hopp om slutspel - dock bara tre matcher kvar nu...

Nu sitter vi i bilen på väg till Göteborg. Semifinal nr 5 och Frölunda måste vinna! Halsduken är på vi i bilen är laddade. Jonas, jag, David o hans kompis Vincent. Jag borde nog legat hemma o kurerat mig men en sån här hockeychans fåååår man inte missa!!! Heja indianerna!!!

Ha en fortsatt fin Annandagspåsk!!

Snart dax för hockey i Scandinavium

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards