Alla inlägg den 8 april 2015

Av Sofia - 8 april 2015 19:49

När ska man börja leva? På riktigt? Njuta av varje friskt steg man tar. Njuta av varje morgon du vaknar upp och kroppen vill det som hjärnan vill. Ta vara på tiden och känna tacksamhet att dina närmsta finns kvar. Vi fungerar väl inte så - att vi ska gå omkring och vara tacksamma och glada över alla vardagliga ting. Dessa vanliga ting som egentligen är under absolut hela tiden. Korta stunder då och då händer det dock och jag vill nog ändå påstå att jag blir bättre med åren...på att vara just tacksam.


Just nu har det hänt så mycket tragiskt i min närhet och i min närmaste omgivning - både de jag känner väl och de jag mindre eller inte alls. Sjukdomar som leder till ett plötslig slut - för unga och för lite äldre (även om jag tycker de är unga) - det kommer alltid som en chock. Cancer! Det där ordet som man knappt vill ta i munnen. Smakar så illa och man vet aldrig var sjukdomen tar sig till. Finns där på lur som en aviserad klass 3-varning...man vet aldrig var det slutar. Idag slutade livet för en människa som jag känner bara lite. Jag är ändå otroligt tacksam att jag fick lära känna honom. En extremt levnadsglad och rolig människa som kämpade....just kämpade ända in i döden. Han hade hoppet kvar till sista dagen och jag tror att just hoppet gav honom ett relativt bra sista år.


Sedan jag spelade på Pelles (Jonas son) stålsträngade gitarr har jag längtat efter att äga en sådan. Ett sådant härligt ljud. Dock.....det går liksom inte för sig att köpa en gitarr till...som man inte BEHÖVER...jag har ju en...med nylonsträngar. Inget fel på den - nej, nej...men stålsträngar är stålsträngar... I samband med att jag hyrde bärselar och pianokärra på Smålands musikvaruhus provspelade jag och höll i en svart fin Fender som dessutom var nedsänkt i pris.. Idag på lunchen gick jag in genom dörren och bara pekade. Jag köpte den. Nära och kära drabbas av sjukdomar. Vad väntar mig runt hörnet. Är det NÅGOT jag ska lägga pengarna på så är det väl musiklycka. Jag har annat jag borde inköpsprioritera men jag berättigar detta köp genom att inte dra hem nya köksgardiner (har inte bytt på några år men de vita längderna duger gott även i detta ljusa kök).  


Att handla kanske inte gör dig lyckligare men att sätta sig med en stålsträngad gitarr och spela en av sina favoriter - DET gör mig lycklig!! Nästa inköp blir ett armband med bokstäverna FUCK CANCER!!!


Ha en go kväll!!!!


Jag ger dig in morgon....med touch av förkylning på rösten....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards