Direktlänk till inlägg 10 april 2015

En bita-ihop-vecka-är-över.....

Av Sofia - 10 april 2015 18:47

Jag spinner vidare på onsdagens inlägg om att uppskatta små vardagliga ting….ett kort från mamma på vitsippor i solen. Hon och pappa har tagit vårens första cykeltur. Mamma blev pigg och full av energi av turen så hon bakade bullar när hon kom hem. Sådant är glädje. Jag placerade de fina utemöblerna på min nya uteplats. Grythyttankopior – så snygga och så sköna. Hittade en underbar bild från påskens fullmåne som jag tog med mobilen i lördags kväll. Alla vet att månen har dragningskraft…..jag instämmer – jag kan verkligen inte sluta titta på månen – en mycket vacker sak. Jag gick till jobbet idag. Jag kände att kraften börjar komma åter. Jag låter fortfarande rejält förkyld men snart är allt som det ska igen. Löparbenen längtar men än är det lite för tidigt…. Har hämtat Elins fotografier gjorda till canvas. Sååå nöjd! Ovan är alla saker som gör vardagen. Är vardagen.....förstås blandat med saker som förgyller. Att få sätta upp nya tavlor och utemöbler och spela på en ny gitarr.....det är ju extra extra allt!!! 


I kväll VET jag att släkten kommer. De har med sig gröt. Flyttgröt. Jag behöver inte tänka på nåt mer än att ha tallrikar och bestick till alla som vill ha. Känns väldigt kul att få visa Ulriksdalsgatan 6E nästan helt i ordning för mina nära. Barnen kommer åter och igår hann två byråer skruvas ihop till Johanna och Elin. Klädförvaring och tjejer är något som bör fungera…. De kommer att bli nöjda.


En vecka är till ända och jag är riktigt imponerad och stolt att jag har gått till jobbet. Har verkligen bitit ihop. Kanske inte det snällaste mot kroppen men viktiga möten, beredning och nämndmöte….ibland är livet just sådant. Just do it!


Ha en fortsatt fin fredag!!!


   

Vårtecken från Torset

   

Goa bullar av goa mamma

   

En go uteplats

 

Fullmåne i Landsbro

  


Svart lycka!!


 

De var inte helt lätt att cykla med dessa från stan....omöjligt.... Nu är det uppe på väggen - så fint!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards