Alla inlägg den 12 april 2015

Av Sofia - 12 april 2015 16:26

"M" som i motion och musik... Kanske det enda som hjälper när sinnet är tyngre än vanligt. Oförklarligt ledsen och låg. Livet har såna dagar - jag vet det och när man accepterar dem blir det ändå på något sätt lättare. Motion hjälper! När man av någon anledning har fått göra ett träningsuppehåll (den enda anledningen jag kan komma på i mitt fall är sjukdom) och springer ut för första gången känns det förlösande.... Trots dagens mycket mycket hårda vind var det mycket ork och energi i benen. Men jag fick ta i. Oj, oj, oj.... Hade inte allas tänkt att springa hela rundan utan kanske bara 7--8 km men när allt känns bra så går det ju inte att bara sluta. Efteråt var jag nog allt lite tröttare än vanligt. Tog en go-fika med Stella och Elin. David han svingade sina klubbor ute på golfbanan.


Biffar till middag - mina hemmagjorda - och det blir bra restmiddagsmat till i morgon. Ska till Stockholm två dagar och jag känner ungefär lika lite för den resan som att gå till tandläkaren vilket betyder att det inte lockar alls. Men livet är sådant - det du måste göra måste du göra. Vill bara vara hemma i mitt hus med mina barn nu när de är hos mig. Tyvärr styrs inte kurs- och konferensutbudets kalender av mina jämna veckor vilket är riktigt synd.


Musik med min gitarr förgyller denna regniga och hagelstinna eftermiddag. Jodå - en och annan solglimt hittar hit och ljuset i huset är bara så vackert. Här vill jag verkligen bo länge......


Ha en bra söndagskväll!


Hon kommer från främmande vidder... Av Lasse Winnerbäck

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards