Alla inlägg den 16 april 2015

Av Sofia - 16 april 2015 19:59

Förutom tvätt, städning och allt annat...så ska man jobba hemma oxå. Alltså jobba hemifrån med sitt jobb! Jag har inte fått det till att fungera överhuvudtaget och det har varit strul med kontakten till servern. Idag gjorde jag ett nytt test för att inför helgen sitta hemma och ta igen Stockholmsresetimmar istället för att sitta på jobbet. Å jisses vilken känsla det är när man får kontakt!!!!! och Outlook funkar, fastighetssystemet Incit funkar, ekonomisystemet Agresso vill vara med och även alla dokument jag har på jobbservern bara finns där.... Glädje! Detta ska dock inte missbrukas utan strikt användas när jag verkligen behöver det och "lika gärna kan sitta hemma" och ta igen jobb eller ligger efter.


Annat som har fungerat bra är att barnen skötte sig exemplariskt medan jag var borta några dagar i huvudstaden. Det såg riktigt fint ut i köket och undanröjt - ME LIKE! Dessutom hade Johanna monterat ihop Davids nya Malm-byrå från IKEA så jag slapp det. Underbart. Förvisso fick hon för den tjänsten låna bilen till Eksjö idag och fixa sitt nya pass. Det kanske motiverade lite extra.


Jag har med ett litet mess oxå manat barnen till att städa sina nya rum. Det är andra bullar nu. Eget rum - städa själv!!! Det gick jättebra! Vi får väl se om jag får messa/predika varje vecka (varannan) eller om det går per automatik. Å så har "de söta ungjävlarna börjat sälja maj-blommor" som någon så fint hade tvittrat på de sociala medierna. Även Stella. Hon har sålt MYCKET bra och hon berättade sitt försäljningsknep. När hon stod utanför Willys sa hon inte bara: "Vill du köpa maj-blommor" utan "Vill du köpa maj-blommor och skänka pengar till barn som inte har det så bra ställt". Vem skulle inte smälta för det? 


Å jag bytte Djurgården mot Spexhult på eftermiddagens löparrunda. Lika skönt och ljuvligt och vackert - det som skiljer är antalet löpare man möter. Jag är tämligen ensam på de småländska vägarna. Jag upptäckte till mitt förtret att jag GLÖMT både min fleece och min löparjacka på hotellet. Alltså mitt huvud - var befann sig mina tankar däruppe? Känner mig helt "blank" i skallen under dessa dagar.... Det var ingen större förlust på min fem år gamla (å lite trasiga) löparjacka. Det där lät som att jag köper en ny rätt omgående....


Ha en fin kväll!!!


 

Jobba hemifrån - jag lyckades få kontakt!!!

 

Praktisk Johanna fixar det mesta!!!

 

Ibland får man rodda hemmet via mess.....


 

Försäljning pågår!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards