Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Sofia - 11 maj 2015 18:56

  • Internmöte
  • Datormografi buk
  • Extramöte BU

Tre punkter för dagen! Tre punkter med minst sagt skiftande karaktär. Intermöte med avdelningen – varannan vecka äger dessa rum och de är guld värda. Vi diskuterar det som händer på avdelning bygg, berättar om sådant som är nyttigt för våra kolleger att veta. T.ex status byggprojekten. Det senaste året har det varit mycket diskussioner om olika förseningar...... Förseningar som inte bara ger mindre bra rykte och drabbar Tekniska Serviceförvaltningen. Hela kommunen drabbas. Dessutom drabbas föräldrar och barn när utlovade förskoleplatser blir skjutna på framtiden (ombyggnation av skola till förskola = försenat). Det har skrivits en hel del i tidningarna och det är bara så otroligt tråkigt. Dock vet jag att våra projektledare samt byggchef sliter sitt hår och gör allt i sin makt för att påverka åt rätt håll!


Å så en röntgen till. Det började i höstas med kraftig förkylning och jag sökte för extrem hosta….. Därefter upptäcktes blåsljud på hjärtat, misstänkt klaffel, sedan astma, förstorad ”Vena cava” (ven till levern)…. Ja, det har varit många bud om mitt tillstånd och mängder av undersökningar och röntgentider. Inget av ovan har dock bekräftats...känns det som. Jag kan då inte klaga på sjukvården att de inte tar saker och ting på allvar men i mitt fall….är jag lite tveksam. Hur mycket har jag kostat hittills? Å jag som känner mig HELT frisk. Springer 4—5 mil i veckan och har oftast (?) god ork över till hem, barn och övriga intressen…..(tänker här mest på fysisk ork - inte mental ork....) Men visst – när nattens mörker ibland levererar några spöklika tankar ligger jag förstås och tror att jag har något allvarligt i kroppen….och kan känna ångest....


Extramöte BU. Ja, dåliga resultat i skolan och enligt dagens tidning – för trånga lokaler. Vi har lite o bita i. Det kan kännas övermäktigt ibland – detta uppdrag MEN allt ska ju inte vara lätt. Å andra sidan ÄR det väl väldigt POSITIVT att Nässjö växer!!! Det är ju det vil vill och då måste det får kosta!!!! I morgon kväll ska jag ut till ”verkligheten” för det känns så att vara på föräldraråd – denna gång Åkerskolan inkl. förskolor fritids Åker och Fredriksdal. Trevligt och intressant! Nästa vecka ska jag ut i verkligheten på riktigt. Torsdag förmiddag besöker jag Stellas klass och äter där, på eftermiddagen besöker jag Davids klass på Norråsaskolan. Jag trodde i min enfald att både Stella och David skulle bli glada….motsatsen bevisar att tiden gick ännu fortare än vad jag trott. De accepterar men inte mycket mer….


Ha en fortsatt fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards