Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Sofia - 28 maj 2015 19:27

Att känna sig välkommen är en skön känsla. Att känna sig välkommen hem är en ännu skönare känsla. Igår när jag kom hem från Stockholm och hade traskat från Stationen med resväska var man ju hyfsat trött. Morgonpromenad vid 5.30 (självvalt iofs), en ”full” kursdag och sedan tågresa hem…det tar på energin. Öppnar dörren och ser ballonger som barnen skrivit ”Välkommen hem” på. Då försvinner tröttheten mycket fort kan jag meddela. Älskade ungar vad fina ni är. Dessutom var det rent, snyggt och bortplockat i köket, soppåsen var tömd och utburen, diskmaskinen var tömd – helt perfekt i min smak och min smak är ändå.....då och då lite för pedantisk…. Tycker ofta att jag inte lyckats föra över en smula av mina städambitioner på barnen (kanske är tur) men när det verkligen gäller då fungerar det bra. David hade dock inte lyckats klippa någon gräsmatta och det berodde enbart på blött väder och inte på honom själv. 


Är lite extra lycklig för Johanna kommer hem till mig ikväll. Hon har kommit åter från varmare breddgrader och trots att genomfört en resa som jag är synnerligen skeptisk till så är mitt mammahjärta fullt av glädje för att hon verkar ha haft kul – att det blir ett minne för livet. Att bli vuxen handlar om att ta ansvar för sina handlingar och val. Så skönt att ha henne hemma igen, välbehållen! Nu börjar det dra ihop sig. Bal nästa onsdag och student nästa lördag. Kan knappt tro att det är sant – att hon – min egen Pippi Långstrump – hon som målade kycklingen vit om förskolefröken sa att de skulle vara gula - ska ta studenten!!


En löparrunda efter jobbet började bra....bra ork MEN åskan small RÄTT över och jag har verkligen respekt för det där... Såååå tråkigt. Avslutade passet med att klippa gräset i regn med handjagaren. Snyggt!!!


Ha en fortsatt fin kväll!!!


  


  

Johanna "Pippi" Storme

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards