Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Sofia - 1 juni 2015 20:46

Check med fetmarkerat ”C”. Dagens skönaste check var ett avklarat tandläkarbesök. Slutkontroll på treårsperiod av frisktandvårdsförsäkringen. Som alltid går jag dit med en klump i magen. Idag ösregnade det dessutom när jag gick från bilen in till Folktandvården. Har haft förhållandevis lite trubbel med mina gaddar och är det något som ska lagas är det oftast gamla fyllningar som gått sönder. MEN DET HJÄLPER INTE. Tandläkarskräck är ett starkt ord men jag känner stort obehag när jag ska gå dit. Rädslan för att det ska göra ont… Ja, jag har skrivit det förr och de som känner mig väl vet att jag hellre föder barn än går till tandläkaren. Tilläggas kan att jag har världens snällaste och trevligaste tandläkarinna. Hon vet om mina känslor betr. ovan och är lugnet själv. När jag gick därifrån gick jag med mycket lätta steg. Nästan som att ha fått en liten bebis med sig hem…. Inga hål, beröm att jag sköter tänderna så bra och dessutom får jag lägre (?) månadskostnad i tre år framåt. Solen sken när jag gick ut genom dörren och nu behöver jag inte gå hit förrän om ett år (om inget akut händer).


Dagens nästa check är lustfullt. Anmälan till Göteborgsvarvet!!!! Jonas och jag ska springa hand-i-hand den 21 maj 2016. Nej, det ska vi inte. Jag ska vinna och springa före honom i mål. Hade loppet gjorts idag hade jag fixat det men eftersom han är född med en stooooooor tävlingsinstinkt är jag säker på att han filar formen så det blir jag som kommer nr 2 av oss. Där är mannen som verkligen kan bita ihop när det tar emot…. Trodde jag var färdig med detta lopp. Sprang tre år på raken 09, 10 och 11 och sista gången blev jag fälld av herre till vänster som satte sin fot där jag rättvist (med tanke på trång passage) skulle haft min. Jag föll men tog mig i mål med blödande knä. Kände av det där resten av den sommaren. Blev rädd och tyckte inte det var värt att utsätta sig för folkhavet och dess ev. följder. Nu tar vi nya tag och det känns hur kul som helst inför nästa vår.


Dagens tredje check var BU-möte och jag stod för lokal och fika. Trevliga vänner i BU-nämndens majoritet träffades hos mig och vi diskuterade inför arbetsutskottens och nämndens kommande möte. Veckan är påbörjad och det är många check kvar och framförallt många roliga sådana. Stavas student och allt som följer med det…


Ps. Stort grattis till Micaela Karlsson som idag fyller 21. Pga av ovan möte gick jag idag miste om tårta i Landsbro. Kram in cyber!!!!


Natti!!!


 

Ingen återvändo... Nu ska här kutas!!!

 

Pappa och mamma från ostkakefika igår på mors dag!

 

Jonas och hans mor tar för sig av mammas goda ostkaka

 

Vacker vårbukett hos min mamma

 

Lycka att finna hemma på köksbordet från ett av barnen!!! Tack Johanna!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards