Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Sofia - 8 juni 2015 19:44

Kommer ni ihåg när ni var små - hur det kändes dagen innan man fyllde år. Kanske var den dagen nästan bättre än själva födelsedagen. Dagen före..... Förväntansfull och lite spänd! Ju äldre man blir desto mer avtar den där känslan.... Ska man dessutom fylla 45.... Nej, det är inte så farligt. Åldernojan dröjer. Så länge man känner sig ung och framförallt får vara frisk är det HELT ok att fylla äldre!! Kände mig som 19 år i lördags när Johanna tog studenten. Jag undrade till och med ett tag - hon har ju snott min studentmössa.... Man är inte äldre än vad man känner sig. Å åldern är BARA en siffra som talar om hur länge du vandrat på jorden - inget annat!! Det finns sextioåringar (I know) som känns som jämngamla och det finns nittioåringar som känns som sextioåringar. Inställning och friskhet! Ibland har man tur att få leva länge utan krämpor. Ibland har man tur att få leva!!


När jag avverkat arbetsdagen inhandlade jag en studentpresent "i efterskott" till en kille. Fick en gåva till Johanna innan utsläpp på Brinell i lördags från hans familj och jag hade TOTALT glömt bort att köpa sak till denne fine kille. De lekte en del när de var små och hans föräldar och jag har umgåtts genom åren. Å så köpte jag en paket till svärsonen eller rättare sagt - förhoppningsvis blivande svärsonen. En sån fin kille - Johannas beskyddare (som jag har börjat kalla honom). Han fyller på torsdag!


Ikväll har jag småpulat, städat och dammsugit altanen - i morgon är det grillkväll pga att JAG fyller och det ska bli så trevligt!! Kanske kanske kanske kan vi sitta ute! I hope!! Pannkaksstekning är på G så ha en go kväll!!


Bjuder på ett collage från lördagens underbara student!! Har fått så många fina kommentarer på de fina studentbilderna. Jo jag tog en massa men de bästa står dottern Elin för. En mästerfotograf!! Å så en sång - Darins "Ta mig tillbaka" toppar många listor - den är så skön....


 

Syskon, familj, pojkvän, flak... En sammanfattning av en suuuuuperhärlig dag!


Min favorit!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards