Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Sofia - 10 juni 2015 19:29

Kan det vara en rekation på att student-fix-anspänning är över? Har känt mig enormt trött hela dagen. Både i hjärnan och i kroppen. Varenda cell har skrikit efter vila. Jag däckade i solstolen (i en av de nya fina röda jag fick i födelsedagspresent av Jonas och Miccan igår) när jag kom hem. Stegen till och från jobbet kändes lite som att vada i sirap och det är något jag väldigt sällan (nästan aldrig) råkar utför. Att solen och värmen har kommit gör att man kan sitta ute och inte känna en massa måsten....att vila i solen är uppgift nog...


Det var en sån härlig kväll igår. Vi satt ute ända till kl. 21.00 men alla de IKEA-filtar för 9 kr styck jag köpt kom väl till pass. Värmer mycket bättre än infravärme. Grillköttet, potatisen, såserna, ostarna och rosévinet smakade fantastiskt gott och jag fick så många fina presenter. En superfin lykta av Johanna och Alexander från butiken "Fröken Funkis" i Vetlanda. Den ska jag besöka snart.... En stor chokladkartong "Merci" från David och när jag öppnade den kläckte han: "Det var kampanj, mamma!". Ja, de är för goa! Stella levererade ett par fina necessärer vilket jag verkligen behövde och Elin hade köpt handtvål och handkräm med god doft. Min "lillasyster" Johanna Brodd knackade på under kvällen och jag fick en sådan vacker vit orkidé. Ja, hon vet vad jag gillar!!! Mor och far kom med mina födelsedagsblommor - liljekonvalj och täckte dessutom upp lite hål i min plånbok efter studentmånaden! Välbehövligt! Tusen tack alla!!! 


Snart dax för hamburgare på grillen. Har aldrig grillat hamburgare själv med egengjorda burgare - får se om de duger. Det är födelsedagsfest idag oxå. Katten fyller två vilket Agria påminde oss om dag via SMS. Stella sa: Tur att försäkringsbolaget har koll när vi uppenbarligen inte har det.... Inhandlade en cykelpump på Jem & Fix när jag var iväg. Kom hem och inser att jag ändå inte grejjar att pumpa cykeldäcken... Pinsamt att ta med mig både cykeln och pumpen till Cykodel men jag måste ju ha luft!!!!!


Ha en fin kväll!!


 

Sång för full hals!! Ja må hon leva!!!

 

Stella i den mycket sköna gungan!!!

 

Alexander, Johanna och Elin

 

David

 

Mina föräldrar, Jonas och hans dotter Micaela

 

Mor och far

 

Jois och morsan

 

Jonas - grillmästaren och jag

 

Mammas goda tårta!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards