Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Sofia - 11 juni 2015 20:06

Det har dröjt i år. Dröjt med värme, dröjt med dofter…. Jag har längtat och jag njuter…av värme och av lukterna. Vaknar på morgonen i sovrummet då fönstret stått öppet hela natten…luften är sval och fräsch. Sommarens morgonluft – finns inte så mycket som slår det!


Värmen har förvandlat naturen till en grön oas med en mängd dofter – som en gigantiskt och levande parfymfabrik. Under en dryg timmes löparrunda hinner man känna så mycket….. Doftsinnet - vilket fantastiskt sinne det är? Dofter kan framkalla och leta upp minnen……magi enligt naturens egna regler. Helt gratis!! Syréndoften bär jag med mig hela vägen…men även doft av varm tallkotte…jo, faktiskt. Så fort det blir varmt finns alltid denna speciella doft där skogen börjar, där väg blir stig, där Vallbohaga blir Spexhult.


Det var en varm runda idag. Fick pusta ut länge. Fick genom dessa km lite extra ork till annat. Städ/tvätt/sänglinnebyte... Har dessutom torkat av (sanerat) balkongen. Allt frömjöl....ska bort inför morgonens kaffestund. Har drömt om det länge men tempteraturen har inte tillåtit. I morgon är ledig dag då skolavslutning står på programmet så jag lär sitta där en extra stund. Skönt att alla barn får fint väder på sin avslutningsdag!!


Ha en fortsatt fin kväll!


   

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards