Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Sofia - 18 juni 2015 18:33

Dagen före midsommar…. 18 juni. Ute känns det som hösten är på väg och vädret lockar ju inte direkt till att ta på den tunnaste sommarklänningen i morgon….. Ändå känns det rätt ok. Jag hade inte väntat mig fint väder till midsommarafton. Min väder-app har visat regnmoln över midsommarhelgen länge. Man kan ha kul utan sol – det handlar om inställning. Den är viktigast av allt!


Vi hade t.ex igår en trevlig sommarfest på Odd Fellow-villan med vår förvaltning trots hällregn. Trevliga lekar BÅDE inomhus och utomhus och för det sistnämnda gick det åt några paraply. Allt var enligt tradition på liv och död och då menar jag verkligen dödligt allvar. Dessvärre var svaren på vissa frågor lite långa så det krävdes mer tid att rätta än vad tävlingsledaren kunde avsätta under kvällen. Resultatet vem som vann, skulle levereras senare men de rätta svaren gicks igenom och som alltid är det extremt viktigt att det inte finns en mikroskopisk chans för tolkningar av tävlingsreglerna… På frågan ”vilka kommunala bolag som ingår i kommunkoncernen Örnen”… Mmmmm - räknas Bostadsstiftelsen Annebergshus med här eller är det helt enkelt just bara en stiftelse….? Vi får de rätta svaren nästa vecka! Spänningen är olidlig. God exotisk planka och marängjordgubbstårta fick vi avnjuta – underbart!


Hade det varit för 30—35 år sedan hade jag i eftermiddag (eller i morgon eftermiddag) plockat sju sorters blommor (vågade aldrig göra det mitt i natten på den tiden) och lagt under huvudkudden. Hoppade heller inte över 7 gärdsgårdar som man ska (pappa hade mest taggtråd runt kohagarna) men jag la nog oftast blommorna under kudden…och skulle drömma om nån prins…som aldrig uppenbarade sig. Det kom mest småkryp och spindlar från blommorna frampå morgonkvisten.


Min prins kommer faktiskt ikväll utan att jag plockat varken blommor eller hoppat över staket. Å det är verkligenhet - ingen dröm.... Han får ledigt från torkarna på Rörviks Timber i Myresjö under midsommarhelgen vilket känns otroligt skönt. I morgon efter en förhoppningsvis regnfri promenad till Spexhult och sill-och-nypotatis-lunch far vi och barnen till bästa familjen Pettersson i Sandrydet för att fira ”mitten av sommaren”!!!


Ha en fortsatt fin torsdagskväll!!


 

Det blir midsommar oavsett väder. Det fanns en tid då jag kämpade med kransar till ALLA barnen... Stella verkar inte uppskatta just sitt exemplar...


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards