Alla inlägg den 6 juli 2015

Av Sofia - 6 juli 2015 18:54

Nattens om gick var het och det var stört omöjligt att somna…. När jag väl somnat (hur jag nu lyckades för det var ju stört omöjligt) så vaknade jag av regnet som kom. Något svalare luft sipprade in genom fönstret men samtidigt låg jag och var rädd......för åskan som skulle komma….tycker alltid det är otäckt om det kommer för nära. Gamla bardomsminnen håller i sig trots att jag nu är stadsbo och vet att det inte är lika farligt här som på landet. Åskan kom inte….och fram på småtimmarna fick jag några välbehövliga timmar och kände mig utvilad när klockan ringde 07.00


Dagens uppgifter har i stort sett handlat om service i olika former - när andra har semester får man göra både det ena och det andra för att allt ska flyta på. En samlingsfaktura med ett stort antal leasingfordon där bara halva momsen får dras....ja det blev bra till slut men det var lite knep och knåp innan dess...o alla dessa olika momskonto man inte är van vid....


Idag har längtat mer än vanligt efter en löparrunda. Efter några dagars halsont och därefter en värmebölja utan dess like parkerar jag löparskorna på hyllan. Suget i löpartarmen avtar rejält när temperaturen kryper närmare 30 grader. Å jag tror ärligt talat inte vi nordbor är fysiskt lämpade för att anstränga hjärtat i sån värme. Men 6 mil promenerande på 4 dagar är inte så illa det heller. Ger mig ro och energi på samma gång. Istället för musik har det blivit repriser på Sommarpratarna. Gillar att höra de olika personerna berätta om sina liv. Igår var det Emma Wiklund som diskuterade att vi kvinnor ska vara medsystrar och inte motsystrar. Hjälpa varandra istället för att begränsa och avundsjukt döma. När hon fick uppdraget att vara styrelseledamot i Lindex fick hon de flesta syrliga kommentarer av just….kvinnor…. Å jag har alltid beundrat Emma. En f.d modell som alltid såg sund och vältränad ut istället för anorektiskt smal. Å hon berättade att hon var modell på den tiden då en finne i pannan kunde spoliera hela fotograferingen. Det fanns liksom ingen retuschering då...ingen Photoshop där man kan radera cm i midjan, trolla bort mörka ringar under ögonen och tighta till eventuellt gäddhäng....


Ja, löparrundan gick mycket bra. Studs och ork i benen. Inte så snabbt men det kändes så. Lite städning på det så är denna dagen till ända. Ogräsrensningen som jag lejt till barnen är ogjord och de har till i morgon på sig. Sedan uteblir lönen och mamma gör det själv.


Å tusen och åter tusen grattis till min bror Pelle och hans fru Monica som idag varit gifta i 25 år!! Det betyder silverbröllop! Men när det gäller dem så känner jag bara - deras äktenskap är GULD rakt igenom!!!!!! De firar vid bästkusten nånstans! Hoppas ni har det underbart!!!!  

 


Ha en fortsatt fin måndagskväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards