Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Sofia - 8 juli 2015 17:03

Svart som nattens mörker kl. 09.00 när jag tittade ut från mitt jobbarfönster. Ett rejält regn men inte mycket åska. Vädret har sedan varit omväxlande. Sol, regn, sol… En trevlig lunch åt jag tillsammans med David och Stella samt Susanne o Tindra. Elin sov över tiden. Jättegod fisk med kall rödlök- och äppelcrème och Pizza Hawaii på Akropolis. Pizzan var Stellas och hon orkade inte allt….. Fick en mycket fin födelsedagspresent av min vän. En vacker silverkedja så jag åter kan ha min namnstapel (som jag fick av henne när jag fyllde 40 år). Jag tappade olyckligtvis kedjan för några veckor sedan och hittade namnstapeln innanför byxbenet.... TACK Susanne!!


Igår när jag kom hem klippte jag häck med häcksax - för första gången i mitt liv kan jag ju tillägga. Förutom att vissa grenar var rätt grova var det riktigt kul (grannen sa till mig att ”det där är ingen häck – det är ett träd”). Å vad fint det blev när det blev klart. David hade några timmar innan rensat ogräset under häcken. Nu ser det riktigt riktigt bra ut!


Ikväll har jag inget särskilt på programmet…. Jag ska säga adjö till Stella. Hon far till Paris i morgon och hon har längtat. Hon är för tillfället tokig i allt som är Frankrike och hon är i en härlig ålder att få uppleva Eiffeltornet, myllret av människor, stadens språk och puls. Härligt att se hennes glädje över denna resa! Det är en gåva att som mamma kunna glädja sig över det barnen gör även om man inte själv är med på själva grejen. Har varit i Paris två gånger och skulle mycket mycket gärna vilja åka dit igen!


Ha en fin kväll!!!


 

Tack Susanne - nu kan jag åter ha min favoritberlock 

    


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards