Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Idag är det ingen vanlig dag......

Av Sofia - 9 juli 2015 16:19

….idag är det Jonas Karlssons födelsedag. Å inte vilken födelsedag som helst utan den 50:e. Han gillar inte att stå i centrum så nu skriver jag inte mer om det. Bara en sak till……. Tusen grattis älskling!!! Önskar jag får fira ytterligare minst 50 st födelsedagar ihop med dig…..om jag får bestämma.


Idag var det dessutom SISTA arbetsdagen innan 4 veckors ledighet. I morgon är jag 6:e-juni-kompsenserad så det är ingen semesterdag men det kommer nog kännas så…. Känslan man har just sista arbetsdagen innan man går på semester är så skön. Jag kommer inte att leverera någon Instagrambild med paraplydrink, glas med rosé eller bubbel…..(det finns ju en del sådana). Ikväll blir det firande av jubilaren och jag kör bilen dit och hem. I morgon funderar jag på att göra någon typ av utflykt med Elin och David första lediga dagen till ära. Dollarstore i Eksjö var längesen och mycket populärt, A6 likaså men förmodligen har väldigt många andra människor tänkt samma tanke….


Semester. Kan återigen förnimma känslan av min första betalda semester. Sommaren 1990. Jisses!! Får jag lön UTAN att jobba ett endaste dugg på fyra veckor…? Det var en lyxkänsla utan dess like. RH-Form AB i Bodafors. Ja, nu tar man det för givet men ack så lyckligt lottad man är – som HAR ett jobb och bor i ett land med bra förmåner och arbetsvillkor!


Ha en fortsatt underbar 9:e juli!!!!


   


Grattis till 50 år Jonas

<3

 
 
Ingen bild

Grannarna på 8A

10 juli 2015 10:16

Ett jättestort grattis skickar vi här til Jonas! Hoppas födelsedagen blir en riktig toppendag! PS. OTROLIGT vacker sång Sofia! Imponerande!

Sofia

10 juli 2015 17:00

Tack för grattishälsningen till Jonas! Ska hälsa!
Å tuuuuusen tack för att sången lät bra!! Värmer mycket!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards