Direktlänk till inlägg 11 juli 2015

Lördag och en massa blanka blad.....

Av Sofia - 11 juli 2015 12:34

Carpe diem är ett uttryck som sammanfattar livets mening. Enligt mig. Enligt många kanske tämlingen uttjatat och även om jag med stora och snirkliga bokstäver på väggen alternativt med små och snirkliga bokstäver intatuerade på handleden skulle bli påmind om det varje dag, är det svårare sagt än gjort. Att fånga ögonblicket! Kanske är jag bättre på det i just vardagen. Jag kan verkligen tänka till när jag t.ex går till fikarasten kl. 09.00 på jobbet och får prata lite med trevliga kollegor på en trevlig arbetsplats. Eller när jag som idag på morgonen vaknar och katten ligger och snusar på min arm. Solen lyser in genom fönstret och sval morgonluft gör mig ännu mer utvilad. Då är det lätt att njuta - av stunden.


Nu ligger 4 veckor framför mig. Oskivna semesterblad. Å andra sidan är de inte så oskrivna. När man har växelvis liv och lite andra engagemang finns det ganska många hålltider. Inte på något sätt negativt men man kan ju inte bara sticka förutsättningslöst med bilen ned till Medelhavet och värmen i tre veckor. Varenda helg i juli och en bra bit in i augusti är redan uppbokade.


Sedan är det ju så mycket mycket man vill försöka hinna att göra! Höglandsleden igen!! Besöka Gränna, Röttle by, Kleva gruva.... Gå ut och äta, bara sådär spontant..... På måndag blir det tåg till Stockholm för två hela dagar. Vädret ser ut att bli medtag paraply så när vi tröttnar att gå i regnet får vi väl ha det skönt i poolen på hotellets tak. En filial till Selma Lagerlöfs spa finns där uppe med utsikt över hela stan. Att bara tänka på en behandling kostar väl skjortan men att doppa sig i vattnet är fritt!! Sista semesterveckan blir det Skrea strand med barnen i en hyrd stuga. Jag HOPPAS då att alla lågtryck har pyst sin kos.....


Nästa lördag, den 18:e juli, sjunger jag och min mamma Vallsjö gamla kyrka. Ska som alltid bli enormt kul! Kom alla som vill titta - det börjar kl. 18.00 Vackra sånger i en mycket vacker kyrka!


Ha en fortsatt fin lördag!!!


Vallsjö kyrka för två år sedan. Då fick jag sjunga till orgel....då elpianot kraschade en kvart innan folket skulle komma. Lite panik.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards