Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Sofia - 14 juli 2015 19:29

Ligger på hotellrummet, rätt trött och full av intryck. Regnet vräker ned utanför. Kan man ha mer tur med vädret? Strålande sol o behagliga 22 grader när vi ville ha gott väder. En sån härlig dag! Efter en underbar men oorganiserad frukostbuffé gick vi via Kungsträdgården till Djurgården. Tog kort lite överallt för att föreviga den vackra promenaden. Både Jonas o jag gillar Djurgården bättre än Drottninggatan o allt myller av folk. En mix av allt är ändå kul!

Efter en välbehövlig paus o fika på Rosendals trädgård kollade vi in de underbara växterna och satte sedan kurs mot Blockhusudden. Man ser väldigt mycket fint när man går och går man länge.....och ännu mer ser man massor. Ett nytt stopp med räkmacka o öl där man kan tro att räkorna var draperade med bladguld av priset att döma...fick vi ny energi.

Vi sladdade in på Skansen och tog oss till stora scenen för att höra repet av Allsången. Efter en timmes väntan medan Jeja Sundström lär sig hur hon skulle gå får jag ÄNTLIGEN höra Darin sjunga Ta mig tillbaka (hela fem ggr - det är ju rep - snacka om bonus). Hans röst är lika underbar live som på skiva. Han sjunger även sin för idag nysläppta låt Juliet - grymt bra!

Därefter tog vi en titt på Seglora kyrka som flyttades till Skansen från Västergötland år 1916. Kuriosa är att min morbror Sture gifte sig här med sin Cecilia (från Stockholm) 1954 efter att ha vunnit ngn slags tävling - "bondebröllop". Mamma sjöng som 16-åring. Häftig känsla att bara gå in där!

Efter 27 km promenad är tom jag trött. Trodde nog aldrig Jonas att jag kunde bli nöjd på promenad... Till kvällen blir det TV'n med Allsången!!!! för vi orkade verkligen inte vänta där till ordinarie sändningstid!

Ha en fortsatt fin tisdag!!

Hötorget - Jonas hör sig för om priset på kantareller och konstaterar tyst när vi gått att han har hela skogen full... Gapskratt nr 1 för dagen...

Porten till Djurgården

Ulriksdals trädgård

Mer trädgård..

Fika

Vi gick o vi gick o vi gick...

....å åt en svindyr räkmacka...

Allsången - repetitionerna

Seglora kyrka

Jenny Lind o jag

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards